farhangfun
welcom to weblog fun

مديران مايكروسافت اظهار كردند كه اين شركت يك تبلت اختصاصي با سيستم عامل ويندوز 8 را تا پايان سال 2012 عرضه خواهد كرد.

 

قرار است مايكروسافت با همكاري كمپاني تگزاس اينسترومنت كه سازنده پردازنده براي رايانه است و شركت تايواني OEMs/ODMS تبلت اختصاصي خود را با سيستم عامل ويندوز 8 تا پايان سال 2012 عرضه كند.

مايكروسافت چند روز پيش از سيستم عامل ويندوز 8 رونمايي و اعلام كرد يك نسخه از اين سيستم عامل براي تبلت عرضه مي‌شود.

مايكروسافت هم‌چنين قصد دارد با تبلت اختصاصي خود وارد بازار پرسود اين محصول شود و با آي‌پد و ساير تبلت‌هاي اندرويدي رقابت كند.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

شرکت ژاپنی سونی از یک تلویزیون سه بعدی ویژه کنسول بازی "پلی استیشن 3" رونمایی کرد این تلویزیون پخش بازیها را به صورت سه بعدی امکانپذیر می کند.

 

جک ترتون، رئیس بخش آمریکایی Sony Computer Entertainment در نمایشگاه E3 (نمایشگاه سرگرمیهای الکترونیک) سال 2011 در لس آنجلس، نمایشگر سه بعدی 24 اینچی جدیدی را معرفی کرد که با کمک آن می توان بازیهای ویدیویی کنسول پلی استیشن  3 را به صورت سه بعدی بازی کرد.
این تلویزیون مجهز به یک عینک سه بعدی و یک کابل HDMI برای اتصال به این کنسول بازی است. علاوه بر ارائه تصاویر سه بعدی، این تلویزیون برای انجام همزمان چند بازی نیز قابل استفاده است.
به طوریکه با استفاده از یک عینک سه بعدی دیگر که Resistance 3 نام دارد و به قیمت 69 دلار عرضه می شود می تواند به هر یک از بازیکنان این امکان را بدهد که صفحه نمایشگر را به چند بخش تقسیم کنند.
 
این تلویزیون جدید با مارک پلی استیشن 3 با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد. عینکهای سه بعدی با سایر تلویزیونهای سه بعدی تولیدکنندگان دیگر نیز سازگاری دارد. شارژ این عینکها از طریق پورت یو. اس. بی انجام می شود اما عملکرد آنها برپایه اتصالات بی سیم است.
براساس گزارش تک رادار، این تلویزیون 24 اینچی که برای اتاقها، خوابگاهها و سایر فضاهای کوچک مناسب است یک وضوح تصویر هزار و 920 در هزار و 80 پیکسل با زاویه دید 176 درجه و کنتراست 5000:1 را ارائه می کند.
این نمایشگر از فرمتهای مختلف سه بعدی شامل بالا و پایین، پهلو به پهلو و  بسته بندی قاب حمایت می کند و به کاربر اجازه می دهد که از انواع مختلف محتواهای سه بعدی لذت ببرد.
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نسل سوم خدمات ارتباطي تلفن‌هاي همراه كه به 3G معروفند با ارائه راهكارهاي ساده و جذاب براي برقراري ارتباطات توانسته‌اند جايگاه خودشان را در بين ساير نسل‌هاي گذشته بارزتر كنند چراكه بعد مكاني و زماني با استفاده از چنين تكنولوژي چندان مورد توجه نيست و خدماتي بر بستر آن‌ها ارائه مي‌شود كه مبتني بر IP و پهناي باند بالا است.

قرار است شبكه‌هاي نسل سوم تلفن‌ همراه با فن‌آوري‌ انتقال ديتا و صوت، به‌صورت هم‌زمان به زودي در ايران راه‌اندازي شود.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نسل سوم خدمات ارتباطي تلفن‌هاي همراه كه به 3G معروفند با ارائه راهكارهاي ساده و جذاب براي برقراري ارتباطات توانسته‌اند جايگاه خودشان را در بين ساير نسل‌هاي گذشته بارزتر كنند چراكه بعد مكاني و زماني با استفاده از چنين تكنولوژي چندان مورد توجه نيست و خدماتي بر بستر آن‌ها ارائه مي‌شود كه مبتني بر IP و پهناي باند بالا است.

استانداردهايي كه برروي شبكه‌ها با چنين تكنولوژي تعريف مي‌شود به گونه‌اي است كه خدمات اينترنت و ارتباطات آنلاين را به صورت سيار براي تلفن‌هاي همراه به ارمغان مي‌آورد تا كاربر در هر لحظه و در هر مكاني كه اراده كرد بتواند به اينترنت دسترسي داشته باشد.

براي شفاف شدن اين نوع ارتباطات مي‌توان به امواج راديويي، مادون قرمز و يا مايكروويو اشاره كرد كه توسط اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات در محيط با فركانس‌هاي متفاوت بسته به نوع خدمات پخش مي‌شوند و توسط آنتن‌هاي گيرنده ثابت قابل جذب هستند كه يك نمونه از اين موضوع در خدمات وايمكس است كه در ارتباطات بي‌سيم كاربرد دارد.

تنها تفاوت در شيوه ارتباطات نسل سوم تلن‌هاي همراه به همراه داشتن آنتني چند جهته است كه بتواند در هنگام نقل مكان بتواند امواج را جذب كند.

البته بايد دانست كه در ارتباطات راديويي سيار حجم و نرخ انتقال داده‌ها و اطلاعات نسبت به ارتباطات راديويي ثابت به ميزاني كم‌تر است زيرا تغيير فاصله نسبت به مبدأ ارسالي در هر لحظه موجب تأخير زماني در جست‌وجوي مجدد امواج و مسير ارسالي مي‌شود اما بايد دانست كه سرعت چندين برابري آن نسبت به شبكه‌هاي نسل 2 و 2.5 و يا GSM و GPRS در انتقال اطلاعات از مزيت‌هايي است كه اين تكنولوژي را در دنيا برجسته ساخته است.

ويژگي عمده شبكه‌هاي نسل سوم كه در ارائه خدماتي همچون صوت، تصوير، ديتا و سرويس‌هاي چند رسانه‌يي است، عموما با استانداردهايي سنجيده مي‌شود كه آن استانداردها بر اساس فن‌آوري‌هاي موجود در حوزه ارتباطات نامگذاري شده‌اند كه عموما 2 نوع استانداردهايي كه در دنيا و مخصوصا كشورهاي توسعه‌يافته در حال استفاده است، CDMA2000 و W-CDMA هستند.

W-CDMA معمولا در نوع ارتباط خود با شبكه‌هاي ارائه‌دهنده خدمات انعطاف‌پذير است و خود را با انواع امواج دكل‌هاي زمين و ماهواره‌ها وفق مي‌دهد و نرخ انتقال اطلاعات را در قبال شبكه‌هاي سلولي و GPRS با رفع اثر جذبي موج در محيط تا ميزان قابل توجهي ارتقاء داده است و بايد دانست كه از اين فن‌آوري بيش‌تر در كشورهاي اروپايي استفاده مي‌شود.

اين در حالي است كه CDMA2000 به دليل تطابق بيش‌تر با شبكه‌هاي نسل گذشته در كشور آمريكا كاربرد دارد و ظرفيت‌هاي صوت و ديتا را به موازات يكديگر بالا مي‌برد و حداقل سرعت بالاي 10 مگابايت بر ثانيه را قابل پشتيباني هستند.

يكي از خواسته‌هاي ايراني‌ها مخصوصا جوانان اين است كه با راه‌اندازي اپراتور سوم ارائه دهنده خدمات نسل 3 حداقل اينترنتي بدون محدوديت با سرعت حداقل 512 كيلوبايت را داشته باشند زيرا همين ميزان با شرايط حال حاضر اينترنت داخلي، اگر محقق شود، يك غنيمت در راستاي حركت به سمت دولت الكترونيكي محسوب خواهد شد.
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:35 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مهر- ارائه اولین تبلت ویژه کودکان این نگرانی را بر انگیخته است که شاید چنین ابزارهایی منجر به اعتیاد شدید کودکان به تکنولوژی شود زیرا این تبلت برای آنها جعبه ای سحرآمیز است که به جهانی از بازیها و عروسکها ارتباط دارد.
وابسته شدن لحظه به لحظه کودکان به تکنولوژی پدیده ای غیر قابل انکار است و چنین وابستگی می تواند به وجود آمدن نسلی از کودکانی شود که در خواندن، نوشتن و سخن گفتن درست دچار مشکل و اختلال خواهند بود.
"آریک سیگمن" از اعضای انجمن سلطنتی پزشکی در حین اعلام عرضه تبلتهای ویژه کودکان به نام InnoTab درباره نسل آینده کودکان معتاد به تکنولوژی هشدار داد. این تبلت که ویژه کودکان چهار تا 9 ساله ساخته شده در تلاش است از محبوبیت تبلتهای اپل در میان نسل جوان برای افزایش محبوبیت خود استفاده کند.
InnoTab تلبتی پنج اینچی و رنگی است که در آن سیستم پخش موسیقی و نرم افزارهای ویژه کودکان گنجانده شده است. انتظار می رود این تبلت 80 دلاری در روزهای سال نوی میلادی در لیست پرفروش ترینها قرار بگیرد.
با این همه سیگمن هشدار می دهد که کودکان در حال حاضر و بدون دردست داشتن چنین ابزارهایی نیز نشانه ها و علائم اختلالی به نام بی توجهی به جهان اطراف را از خود بروز می دهند. به گفته وی تعامل برقرار کردن با انسانهای واقعی، نگاه کردن به چهره پدرها و مادرها و درک کردن حالتهای صورت و صدای آنها و همچنین برقراری ارتباط چشمی برای کودکان امری مطلقا ضروری است اما در صورتی که کودکان در چنین شرایطی قرار نگیرند، نمی توانند درست صحبت کردن و نحوه تاثیر گذاری بر روی دیگران را بیاموزند.
دیگر متخصصان در زمینه کودکان نیز باور دارند این تکنولوژی می تواند خواندن، نوشتن و صحبت کردن را برای کودکان دشوارتر سازد اما از سویی دیگر روانشناس آموزشی "کایرن کولن" معتقد است ابزاری مانند این تبلت می تواند کودکان را برای مواجه شدن با جهانی مملو از رسانه های متنوع آماده سازد.
بر اساس گزارش دیلی میل، برخی از خانواده ها نیز باور دارند با به کار گرفتن برنامه های کودکانه مانند نقاشی و ایجاد محدودیت زمانی در استفاده از چنین ابزارهایی می توان توانایی های کودکان در برخی از زمینه ها از قبیل هماهنگی دستها و چشمها را بهبود بخشید.
 

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:30 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

 همکاران سيستم- شرکت IBM براي کاهش هزينه‌ي انرژي مجتمع‌هاي مسکوني بزرگ يک نرم‌ افزار مديريت هوشمند ساختمان طراحي کرده است.
شرکت IBM براي کاهش هزينه‌هاي انرژي از طريق نظارت بر حس‌گرهاي داخل مجتمع‌هاي مسکوني بزرگ و مشخص کردن مسائل نگهداري ساختمان يک نرم افزار جديد طراحي کرده است.
اين شرکت اعلام کرد: نرم افزار مديريت هوشمند ساختمان براي جمع‌آوري داده‌ها از حس‌گرها و سيستم‌هاي کنترل ساختمان از شرکت‌هاي Johnson Controls و Schneider Electric طراحي شده است.
بنا بر اعلام شرکت IBM، برخي از مجتمع‌هاي مسکوني بزرگ 80 هزار بخش اطلاعاتي دارند که اين نرم افزار جديد مي‌تواند به آنها دسترسي يابد و توان هدايت ميليون‌ها بخش اطلاعاتي را ظرف يک هفته دارد.



اين شرکت اعلام کرد: اين نرم افزار براي نظارت و مديريت بر شيرآلات، ترموستات‌ها، کليد چراغ ها، تنظيم سيستم‌هاي حرارتي و خنک کننده و سيستم‌هاي آب‌رساني طراحي شده است.



ديويد بارتلت، معاون بخش ساختمان‌هاي هوشمند در بيانيه‌اي اعلام کرد: تا کنون سازمان‌ها براي کاهش هزينه‌هاي انرژي از روش‌هاي ديگري استفاده مي‌کردند.



وي افزود: نرم افزار جديد IBMبه سازمان‌ها اين امکان را مي‌دهد كه با رويکردي تحليلي و بي‌درنگ تمام بخش‌هاي ساختمان را زير نظر داشته باشند.



IBM اعلام کرد: ساختمان‌ها 42 درصد از انرژي جهان را مصرف مي‌کنند و هزينه‌هاي انرژي حدود 30 درصد هزينه‌هاي کل ساختمان را شامل مي‌شود.



اين شرکت عنوان کرد: دانشکده معماري دانشگاه Tulane در ايالت نيو اورلئانز آمريکا و موزه هنر متروپاليتن نيويورک هم اکنون از اين نرم افزار استفاده مي‌کنند.


 

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:25 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به گفت تقي‌پور، ممكن است تعديلي در هزينه‌هاي تلفن ثابت داشته باشيم.

 


وزير ارتباطات تاكيد كرد: تعرفه تلفن همراه قطعا گران نخواهد شد و ممكن است تعديلي در هزينه‌هاي تلفن ثابت داشته باشيم كه اين درخواست صورت گرفته و در حال بررسي هستيم.

به گزارش ايتنا رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت‌و‌گو با ايسنا، اظهار كرد: بحث‌هاي خدمات ارزش افزوده، پهناي باند و ظرفيت IT كشور طي سه سال گذشته به طور ميانگين هر ساله ۵۰ درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به آغاز موج چهارم توسعه ICT در کشور از دو سال گذشته، تصريح کرد: توسعه در بخش خصوصي، تمرکز بر توسعه ظرفيت شبکه ديتا، توسعه خدمات ارزش افزوده، توجه به روستاها و ايجاد نقاط دسترسي در اين مناطق از جمله ويژگي‌هاي اين موج از نظر نوع مديريت و فناوري است.

تقي‌پور با اشاره به توسعه زيرساخت‌هاي كشور در زمينه فناوري اطلاعات تاكيد كرد: اين وزارتخانه برروي شبكه ملي اطلاعات توجه ويژه‌اي داشته است و با ظرفيت بالا و پهناي باند زياد مي‌تواند پاسخگويي همه نيازهاي كشور باشد.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:15 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

ساخت فیلم «شهر آیینه ها» به دليل پرداخت‌نشدن وام متوقف شد.

فیلم «شهر آیینه‌ها» که قرار بود به کارگردانی سامان استرکی ساخته شود، در مرحله پیش تولید متوقف شد. استرکی در این رابطه گفت: آقای شمقدری پرداخت وامی را که ماه‌ها طول کشید تا فارابی برای فیلم تصویب کند، متوقف کرد.»
وی در ادامه گفت:«آقای شمقدری ساخت این فیلم را جزو اولویت‌های کاری‌شان تشخیص ندادند. من نمی‌دانم چطور فیلمی برای کودکان و با موضوع دروغ  كه کارشناسان فارابی ساخته شدن آن را الزامی تشخیص دادند، جزو اولویت کاری معاونت سينمايي نیست؟ اگر چنين است، پس چه چیزی در جامعه ما اولویت دارد؟»
گفتني‌ست كه  فيلم «صندلي خالي» سامان استركي هم با وجود تحسين و جايزه جشنواره فجر، سال گذشته بدون امكان نمايش عمومي به شبكه نمايش خانگي راه يافت و موجب واكنش و اعتراض كارگردانش شد.

admin:می توانید دیگر مطالب  راجع به تلویزیون وسینما را در قسمت اخبار تلویزیون وسینما مشاهده کنید.متشکر

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

این پلی‌استیشن دارای یک صفحه نمایش لمسی، یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین در قسمت پشت، یک تاچ‌پد در قسمت پشت و دو جوی‌استیک است.

 
رونمایی از نسل جدید پلی استیشن دستی

شرکت سونی از نسل بعدی پلی‌استیشن دستی (PlayStation Vita) که دارای صفحه نمایش لمسی است رونمایی کرد.


به نقل از خبرگزاری دانشجویان، سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن دستی «ویتا» پیش از تعطیلات زمستانی روانه بازار می‌شود.


ویتا به کاربران اجازه می‌دهد تا با یکدیگر از طریق شبکه‌های تلفن همراه و Wi-Fi مرتبط شوند و از فن‌آوری مکان‌یابی GPS استفاده کنند.


این پلی‌استیشن دارای یک صفحه نمایش لمسی، یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین در قسمت پشت، یک تاچ‌پد در قسمت پشت و دو جوی‌استیک است.


ویتا هم‌چنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با کاربران پلی‌استیشن ۳ که در شبکه اینترنتی پلی‌استیشن حضور دارند، بازی کنند.



شبکه اینترنتی پلی‌استیشن پس از حدود یک ماه اختلال اخیرا دوباره احیا شده است.
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

گوگل معتقد است انجام این کار علاوه بر کند شدن اینترنت، ممکن است گردش آزاد اطلاعات در فضای وب را مخدوش نماید.

 
مخالفت گوگل با راه‌اندازی سرورهای داخلی در قزاقستان


شرکت آمریکایی گوگل با درخواست دولت قزاقستان مبنی بر ایجاد شبکه‌ای از سرورهای محلی برای استفاده کاربران قزاق مخالفت کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از الشرق الاوسط، گوگل گفته است انجام چنین کاری علاوه بر این که کار با اینترنت را کند می‌کند، ممکن است در بعضی حالات گزارش آزاد اطلاعات در وب را محدود و مخدوش سازد چرا که در صورت راه‌اندازی چنین شبکه‌ای، تمام عملیات جست‌وجو در اینترنت از طریق سرورهای داخل قزاقستان انجام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، گوگل در خصوص موضوع آزادی جریان اطلاعات در اینترنت، در گذشته نیز تنش‌هایی با برخی کشورها داشته است.

به عنوان مثال این شرکت چندی پیش درخواست مقامات چینی برای نظارت و سانسور جست‌وجو در سایت گوگل را رد کرده بود.

به گزارش ایتنا گوگل هفته گذشته اعلام کرد برخی هکرهای چینی که از پشتیبانی دولتی برخوردارند، به سرورهای این شرکت حمله و نفوذ کرده‌اند.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

رييس پليس فتا: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است و پليس سعي ندارد با فيلتركردن سايت‌ها دسترسي مردم را محدود يا قطع كند.

 
پليس فتا قصد فيلتر كردن سايت‌ها را ندارد


رييس پليس فضايي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران با بيان اينكه تاكنون ۱۴ فقره پرونده در اين پليس تشكيل شده است، گفت: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است.

سرهنگ محمدمهدي كاكوان در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه بنا به دستور فرمانده انتظامي استان تهران از ۲۰ ارديبهشت ماه پليس فضاي تبادل اطلاعات در اين استان راه‌اندازي شده است گفت: رسيدگي به جرايم در فضاي اينترنت، جرايم تلفن همراه از قبيل بلوتوث تا سرقت محتويات گوشي، تخلفات ماهواره‌اي و بازي‌هاي رايانه‌اي در حوزه رسيدگي اين پليس است.

وي با بيان اينكه هدف از راه‌اندازي پليس فتا، ايجاد فضاي امن براي كاربران در دنياي مجازي است افزود: مردم هنوز با تهديدات فضاي سايبر آشنايي ندارند و بايد به وسيله رسانه‌ها آنان را با جرايم مدرن آشنا كرد.

كاكوان با بيان اينكه كار پليس فيلتركردن نيست، گفت: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است و پليس سعي ندارد با فيلتركردن سايت‌ها دسترسي مردم را محدود يا قطع كند.

وي در ادامه با بيان اينكه تاكنون ۱۴ فقره پرونده در حوزه پليس فضاي تبادل اطلاعات تشكيل شده است گفت: در اين راستا ۱۰ پرونده به نتيجه رسيده و ۶ مجرم دستگير و براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي تحويل داده شده‌اند.

وي با بيان اينكه بسياري از سرقت‌هاي اينترنتي از طريق «فيشينگ» صورت مي‌گيرد، گفت: سارقان با ايجاد سايتي شبيه سايت اصلي سبب فريب كاربران را فراهم مي‌كنند به گونه‌اي كه كاربر تصور مي‌كند در سايت اصلي خريد قرار دارد و شماره كارت، رمز دوم را وارد مي‌كند؛ در حالي كه اطلاعات اين فرد در سايت جعلي باقي مي‌ماند.

وي به كاربران توصيه كرد تا در هنگام استفاده از اينترنت دقت لازم را در مورد نحوه وارد كردن اطلاعات داشته باشند و همچنين دقت لازم براي نگهداري تصاويرو فيلم‌هاي شخصي در رايانه بكار ببرند تا موجبات سرقت اطلاعات شخصي را براي سارقان سودجو فراهم نكنند.

كاكوان در پايان اظهار كرد: پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات براساس وظايف ذاتي و حقيقي خود با برهم زنندگان امنيت و آرامش كاربران اينترنت برخورد مي‌كنند.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 11:50 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani
درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 114
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 16865
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ