farhangfun
welcom to weblog fun
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به هیچ وجه علاقه‌ای به جریمه کردن اپراتورها ندارد گفت: با تذکری که به شرکت مخابرات ایران در مورد تعرفه خطوط اینترنتی E۱ داده شد جلوی این تخلف گرفته شد و مخابرات از این بابت مشمول جریمه نشد.
 
 
تبرئه مخابرات از جريمه 3ميليارد توماني
محمد کرم پور امروز یکشنبه در حاشیه پنجمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نقش رگولاتوری در ارتباط با اپراتورهای ارتباطی در جمع خبرنگاران گفت: اساسا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با قانون‌گذاری و مقررات حامی اپراتورها است تا اپراتورها با افزایش کیفیت خدمات خود به منافع چشم‌گیری دست یابند.

وی با بیان اینکه مشکل تعرفه خطوط E۱ با تذکری که به مخابرات داده شد حل شد اضافه کرد: طبق زمان مقرر جلوی این تخلف گرفته شد و جریمه‌ای نیز برای شرکت مخابرات ایران درنظر گرفته نشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به روابط مطلوب میان این سازمان و اپراتورهای ارتباطی فعال در کشور اظهار داشت: براین اساس در رگولاتوری اتاق اپراتوری ایجاد کرده‌ایم که تمامی اپراتورها می‌توانند در آن نماینده داشته باشند و با حضور خود در آن معضلات و مشکلات پیشروی را حل کنند.

وی در مورد اخطار سازمان تنظیم مقررات به اپراتور ایرانسل برای توقف فروش سیم‌کارت گفت: رگولاتوری به هیچ عنوان درصدد نیست که اپراتوری را جریمه کند و هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد بنابراین تمام تلاش این است که با تذکر و هشدار در جهت منافع اپراتور که در نهایت منافع مردم است، گام بردارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ‌به واسطه تعاملات دو طرفه‌ مابین اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات تنش و ناراحتی میان این دو نهاد وجود ندارد. در این راستا برای ارائه برخی خدمات به اپراتورها تذکراتی داده شده که آنها نیز در تعامل با رگولاتوری به سرعت جلوی اقدامات خود را گرفته‌اند و این موجب شده که تخلفی صورت نگیرد. در این رابطه اپراتور ایرانسل نیز جلوی فروش این سیم‌کارت‌ها را گرفته و پیشنهاد خود را به سازمان تنظیم مقررات ارائه داده که سازمان درصدد است با بررسی این پیشنهاد دستور نهایی صادر شود.
 
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
يك مقام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ( رگولاتوري ) از اپراتورهاي تلفن همراه كشور خواست براي تضمين سلامت بيشتر شهروندان به سمت استفاده از ريزآنتن‌ها يا ميكروها BTS ها حركت كنند.
 

صادق عباسي شاهكوه رييس مركز امور بين‌الملل و مهندسي ارتباطات رگولاتوري گفت: استفاده از ريزآنتن‌ها به تدريج و با پيشرفت تكنولوژي رو به افزايش است و آنتن‌هاي بزرگ تلفن همراه به مرور جاي خود را به ميكروBTSها(آنتن‌هاي كوچك و جديد تلفن همراه) مي‌دهند.

وي در مورد مزاياي استفاده از ريزآنتن‌ها گفت: اين آنتن‌ها قدرت انتشار كمتري دارند، از اين رو ميزان ضرر احتمالي آنها براي سلامت انسان نيز كمتر است.

عباسي گفت: با افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور و افزايش ترافيك مكالمات، از اين طرف اپراتورهاي تلفن همراه مجبور به توسعه ايستگاه‌هاي BTS خود هستند، از سوي ديگر با مقاومت و مخالفت شهروندان براي نصب آنتن روبرو مي‌باشند.

به گفته رييس مركز امور بين‌الملل و مهندسي ارتباطات رگولاتوري، استفاده از ريزآنتن‌ها يكي از راهكاري پيش روي اپراتورها براي مقابله با اين مشكل است.

عباسي افزود: راه حلي كه سازمان رگولاتوري براي كاهش خطرات و مضرات احتمالي آنتن‌هاي تلفن همراه توصيه مي‌كند، افزايش تعداد آنتن‌ها است، زيرا ‌هر چه تعداد آنتن‌ها افزايش يابد، از قدرت امواج منتشر شده كاسته شده و اين امر منجر به كاهش خطرات احتمالي ناشي از انتشار امواج راديويي از سوي آنتن‌هاي BTS مي‌شود.

وي افزود: هم اكنون از ريزآنتن‌ها در مترو استفاده مي‌شود و اميد مي‌رود اپراتور به سمت استفاده بيشتر از اين آنتن‌ها حركت كند.

رئيس مركز امور بين‌الملل و مهندسي ارتباطات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در مورد گران بودن ريزآنتن‌ها(ميكرو BTSها) گفت: هر محصولي در ابتدا گران است ولي بتدريج و با زيادن شدن ميزان مصرف،‌ قيمت آن تعديل مي‌شود.
 
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:47 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
ياهو كه به‌دنبال گسترش حضور خود در بازار دستگاه‌هاي قابل حمل است، در حال ساخت يك نرم‌افزار است كه به برنامه‌هاي اين دستگاه‌ها كمك مي‌كند تا محتويات و مطالب خصوصي‌سازي شده مانند اخبار و مقالات سرگرم‌كننده ارائه كنند.
 
عرضه نرم‌افزار جديد خصوصي‌سازي ياهو


شركت ياهو قصد دارد در اواخر ماه جاري ميلادي در كنگره جهاني موبايل در بارسلوناي اسپانيا از اين نرم‌افزار رونمايي كند.

با استفاده از اين نرم‌افزار كاربر تلفن هوشمند، لوح رايانه‌يي و ساير دستگاه‌هاي رايانه‌يي قابل حمل مي‌توانند اخبار و مقالات مورد علاقه خود را از شركت‌هاي انتشاراتي ديجيتال دريافت كنند.

اين نرم‌افزار داراي چندين سرويس ياهوست كه هم‌اكنون كاربران اينترنتي از آن‌ها استفاده مي‌كنند، مانند سرويسي كه مطالب مختلف را براساس علايق شخصي كاربر در صفحه‌ي اصلي ياهو ارائه مي‌كنند.

به‌عنوان مثال اگر يكي از كاربران ياهو از طرفداران برنامه‌هاي فوتبال و بيسبال باشد، در زمان بازديد از سايت Yahoo.com با مقالات بيش‌تري درباره اين ورزش‌ها مواجه مي‌شود.
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

با توجه به تجربیات موجود و به منظور تبدیل تهدیدها به فرصت، می‌بایست مدیریت لازم بر فناوری‌های جدید صورت گیرد و تسلط کافی بر آن وجود داشته باشد.

 

به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی پور در پنجمین همایش ملی ارتباطات ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: آمادگی کشور برای دستیابی به فناوری‌های جدید بسیار بالا است که استقبال تمام سطوح جامعه از رساندن فیبرنوری به درب منازل، نمونه‌ای از این آمادگی محسوب می‌شود. 

وی افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی ایران، ظرفیت بسیار بالایی در تولیدات فرهنگی در کشور وجود دارد که امیدواریم سازمان تنظیم مقررات بتواند با ایفای نقش مناسب در این حوزه، زمینه لازم برای توسعه فرهنگی را فراهم کند. 

وی با بیان این مطلب که استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان مفاهیم عمیق فرهنگی ایرانی، اسلامی را در سطح جهان توسعه دهیم، خاطر نشان کرد: رگولاتوری باید شرایطی را فراهم کندتا استعدادها، ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور در اختیار تمام جوامع قرار گیرد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات می‌تواند با ارایه شیوه‌های جدید برای آزادسازی و استقلال ارتباطات به مفهوم واقعی نقش گسترده ای داشته باشد. 

وی با بیان این مطلب که موتور اصلی محرک به منظور ایجاد تحول در تمامی عرصه های ICT است، ادامه داد: در حال حاضر، اهداف روشنی در کشور برای افق ۱۴۰۴ ترسیم شده که نشان دهنده لزوم افزایش تلاش‌ها برای تحقق این اهداف است. 

وی با اشاره به تشکیل فعالیت سازمان تنظیم مقررات از سال ۸۳، تأکید کرد: این سازمان تاکنون اقدام‌های بسیار موثری در این حوزه داشته و جایگاه مناسبی را در این بخش به خود اختصاص داده است.
وی خاطر نشان کرد: نظام بخشی و یا نظام دهی یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین بحث‌های مطرح در حوزه ICT است که در حال حاضر، می‌بایست از این طریق از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی برای توسعه این حوزه استفاده شود. 

دکتر رضا تقی پور با بیان این مطلب که سازمان تنظیم مقررات می‌بایست با اعمال مدیریت صحیح نقش خود را در توسعه اعمال کرده و از آسیب‌ها و مشکلات احتمالی‌ موجود جلوگیری کند. 

وی ادامه داد: مردم، ارائه کنندگان خدمات، دولت، صنعت و فضای بین المللی، پنج ذی نفع حوزه قانون‌گذاری و مقررات در حوزه ICT محسوب می‌شوند که سازمان تنظیم مقررات باید در هماهنگی آن‌ها نقش داشته باشد. 

دکتر رضا تقی پور با اشاره به سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی اثرات بسیاری در شکستن حصارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح کشور و جهان داشته است. 

وی افزود: بر همین اساس، این حرکت در حال حاضر به یک شکل جدید در بخش‌های مختلف جهان نظیر آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا و خاورمیانه مطرح شده است. 

بر اساس این گزارش، دکتر کرم پور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این همایش با بیان این مطلب که ارتباط بین رگولاتوری و اپراتورها باید مستمر و قانونمند باشد، خاطرنشان کرد: ارتباطی که بین رگولاتوری و اپراتور ها در جریان است، باید قانونمند مستمر بوده و این ارتباط اگر منقطع باشد نمی تواند کارکرد لازم را داشته باشد. 

وی در خصوص مقوله های ارتباطی بین اپراتور ها و رگولاتوری گفت: رگولاتور نگاه حمایتی به اپراتور دارد و اگر در برخی مواقع اخطاری از سمت رگولاتور داده می شود در واقع برای توسعه و پیشبرد کار اپراتور است. 

وی تاکید کرد: اگر ادبیات رگولاتوری به درستی توسعه یابد این ارگان جایگاه واقعی خود را کسب خواهد کرد. 

کرم پور در پایان از اپراتور ها خواست تا در خصوص مباحث مربوط به رگولاتوری توجه بیشتری مبذول دارند تا شناخت بیشتری نسبت به وظایف این ارگان داشته باشند.

چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

تا به حال از خود و دوستان خود پرسيده‌ايد كه چند ساعت از روز در اينترنت هستيد و در اينترنت زندگي مي‌كنيد؟

با پيشرفت اينترنت در سال‌هاي اخير در دنيا و همچنين كشور ما و بيشتر شدن فعاليت سايت‌هاي فارسي زبان و ايراني،حضور در اينترنت نيز در بين كاربران فارسي زبان و ايراني افزايش يافته است.

اما اينكه اين مقدار زمان چقدر است يك سئوال در ذهن كارشناسان، متخصصين و فعالان اين حوزه عظيم و نوين مي‌باشد.
 به خاطر مخاطب شناسي بهتر و دانستن اين موضوع داراي اهميت نظرسنجي در همين بحث طراحي كرده است.

شما نيز براي مشاركت در اين نظرخواهي و كمك به جمع‌آوري اطلاعات جامع‌تر و كامل‌تر در اين زمينه، مي‌توانيد از كادر نظرسنجي در ستون سمت چپ سايت اقدام كرده و گزينه مناسب خود را انتخاب كنيد.

نتايج اين نظر سنجي مي‌تواند ضمن جذابيت، داراي جنبه هاي  كاربردي به خصوص در امور مديريتي و برنامه‌ريزي باشد.

چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
با همکاری آواژنگ و مجله الکترونیکی رنگ، برگزیدگان مسابقه لباس تنم کن! معرفی شدند.
 
معرفي برگزیدگان مسابقه «لباس تنم کن»
 
روز گذشته در گالری نیلوفر خانه هنرمندان برگزیدگان لباس تنم کن! (طراحی گرافیک روی هارددیسک) معرفی شدند.

در این مراسم که با افتتاح نمایشگاه این رویداد همراه بود علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این رویداد از ساعت ۱۷ گردهم آمدند. در ادامه این مراسم مدیر مسوول مجله الکترونیکی رنگ ضمن ارائه گزارشی در زمینه این رویداد که برای اولین بار در ایران شکل گرفته است به معرفی برگزیدگان پرداخت.

شهاب اشتری با ذکر این نکته که گروه شرکت‌های آواژنگ با برخوردی حرفه‌ای و طبق معیارهای مورد تایید طراحان گرافیک در تمام مراحل این رویداد همکاری و همراهی مستمر داشته است از این مجموعه تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند شکلگیری این رویداد گفت: ما در ابتدا در ضیافت شام به طراحان مدعو یک نمونه از محصول ارائه شد تا طراحان گرافیک بتوانند با جزییات محصول مانند جنسیت و ابعاد و همچنین امکانات بصری آن آشنا شوند و مبالغی نیز برای شکلگیری یک سفارش حرفه‌ای پرداخت شد.

اشتری اضافه کرد: علاوه بر معیارهای اولیه مانند زیبایی و فرم و تسلط در اجرا و نکاتی نظیر برخورد خلاقانه و کاربردی با محصولی مانند هارددیسک مورد نظر انتخاب کنندگان آثار برگزیده بود.

در ادامه این مراسم وی با دعوت از کورش عباسی به نمایندگی از گروه شرکت‌های آواژنگ برای اهدا جوایز اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد و همچنین به تمامی طراحان مدعو لوح سپاس اهدا شد.

نفر اول: هما دلورای
لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال

نفر دوم: بهراد جوانبخت
لوح تقدیر و مبلغ ۱۵میلیون ریال

نفر سوم: مهران زمانی
لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

طبق آخرين آمار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، تعداد پورت‌هاي ADSL واگذار شده در سطح کشور توسط گروه شرکت‌هاي ندا، از مرز ۷۰۰ هزار پورت گذشت.

تعداد پورت‌هاي پرسرعت اينترنت واگذار شده
 
به نقل از روابط عمومي گروه شركت‌هاي ندا (PAP) اعلام كرد كه در مقايسه با آمار آبان‌ماه سال جاري، ۴۴ هزار پورت ADSL به آمار پورت‌هاي دايري در سطح کشور اضافه شده است.

طبق آمار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، تا آخر آذرماه سال جاري، ۱ ميليون و ۲۶۵ هزار و ۲۷ پورت توسط شرکت‌هاي بخش خصوصي داراي پروانه PAP در كل كشور نصب شده که از اين تعداد ۷۳۴ هزار و ۳۲۳ پورت توسط کاربران در حال بهره‌برداري است.

اين آمار که به صورت ماهانه توسط رگولاتوري تهيه و در اختيار دارندگان پروانه ندا قرار مي‌گيرد، به جدول منصوبه-دايري شهرت دارد که منصوبه به معني تعداد پورت‌هاي ADSL نصب شده در مراکز مخابراتي است و دايري، پورت‌هايي هستند که هم‌اکنون زير بار رفته و کاربر از آن استفاده مي‌کند.

بنا بر اين گزارش در «استان تهران» تا آخر آذرماه سال جاري بيش از ۲۰ هزار پورت به تعداد پورت‌هاي زيربار رفته اضافه شده که به اين ترتيب آمار پورت‌هاي دايري واگذار شده توسط گروه شرکت‌هاي ندا در استان تهران به ۲۸۰ هزار و ۲۷۹ پورت رسيده است.

آمار آذرماه، نشان مي‌دهد که تعداد پورت‌هاي منصوبه شرکت‌هاي ندا در «شهر تهران»، ۳۴۷ هزار و ۳۳۳ پورت است که از اين تعداد ۲۴۰ هزار و ۳۵ پورت در حال بهره‌برداري است.

طبق اين آمار از ۲۰هزار پورت دايري در استان تهران در آذرماه، حدود ۹۵ درصد آن در شهر تهران به بهره برداري رسيده است.

 
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
ارايه سرويس "اينترنت در پرواز" به سرعت در حال گسترش است و خطوط هوايي مختلف خواستار ارائه اين سرويس به مسافران خود هستند.
 
افزايش استقبال از سرويس "اينترنت در پرواز"
 


كمپاني كوگو در آمريكا كه ارايه‌كننده سرويس "اينترنت در پرواز" براي شركت هوايي اين شركت است اعلام كرد: هم اكنون ۹ خط هوايي از ۱۱ خط هوايي برتر آمريكا به مسافران خود در حين پرواز سرويس اينترنتي ارايه مي‌كند.

استفاده از اينترنت در حين پرواز از سوي تاجران، بازرگانان، اساتيد دانشگاه و ساير مسافران با استقبال چشمگيري مواجه شده است.

كوگو اعلام كرده است: تنها در سال ۲۰۱۰ بيش از دو ميليون اتصال واي‌فاي در خطوط هوايي ايجاد شده است.

 

چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از افتتاح پروژه ابررایانه ملی در هفته جاری داد. این ابررایانه‌ که قرار است ایران را در جمع کشورهای دارای برترین ابر رایانه های دنیا قرار دهد دارای توان پردازشی ۳۴ میلیارد عملیات در ثانیه و سرعتی برابر ۴۰ گیگابایت خواهد بود.
 
رونمایی ابررایانه ملی در هفته جاري
ابر رایانه، رایانه‌ای است که از نظر ظرفیت پردازش و سرعت محاسبه از دیگر کامپیوترها قوی‌تر عمل می‌کند. اولین ابر رایانه‌ها در دهه ۱۹۶۰ طراحی شد. 

ابررایانه ها برای کارهایی که به محاسبات زیاد و دقیق نیازمند است مانند پیش بینی وضع هوا، نمونه‌سازی مولکولی برای محاسبه ساختارها و خصوصیات ترکیب‌های شیمیایی، مولکول‌های زیستی، شبیه‌سازی‌های فیزیکی مانند شبیه‌سازی هواپیما در تونل باد، تحقیقات در مورد جوش هسته‌ای و رمزگشایی به کار می‌رود.

اولین ابررایانه در ایران در سال ۱۳۸۰ از سوی توسط محققان مرکز تحقیقات پردازش‌های فوق سریع دانشگاه صنعتی امیر کبیر به بهره‌برداری رسید. 

محققان این مرکز این ابررایانه را با بهره‌گیری از فناوری کلاستر با حافظه‌ای برابر ۵۶ گیگابایت و ظرفیت ذخیره‌سازی ۵هزار و ۸۰۰ گیگابایت به مرحله بهره برداری رساندند.

این ابررایانه دارای حداکثر توان پردازشی ۸۶۰ میلیارد عمل در ثانیه است این در حالی است که در قوانین تجارت جهانی، ابررایانه‌های قوی تر از ۱۹۰ میلیارد عمل در ثانیه به عنوان کالاهایی راهبردی محسوب می‌شوند.

سیستم عامل مورد استفاده در این سامانه، لینوکس است و یک نرم‌افزار نیز برای مدیریت، نظارت و کنترل سیستم توسط محققان مرکز تهیه شده است.

گام بعدی از سوی پژوهشگران پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برداشته شد. محققان این پژوهشگاه اولین ابررایانه برای پردازش در حوزه نانو محاسباتی در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی را راه اندازی کردند. 

این ابر رایانه ظرفیت پردازش ۵۰۰ گیگا فلاپ را دارد ولی محققان این پژوهشگاه امیدوارند بتوانند ظرفیت پردازش را تا یک ترا فلاپ ارتقا دهند.

این ابررایانه، محققان و متخصصان حوزه نانومحاسباتی و فیزیک نظری را در مطالعات سیستم‌های مولکولی و اتمی، ساخت حسگرهای فوق حساس برای تشخیص و درمان بیماری‌ها، ساخت روبات‌های بسیار کوچک، ساخت داروهای هوشمند، فیزیک زیستی و ساخت اتم‌های مصنوعی یاری می‌دهد.

شبیه‌سازی روندهای دینامیکی، شبیه‌سازی انباشت هیدروژن از جمله قابلیت‌های این ابر‌رایانه است. ضمن آنکه این سیستم امکان محاسبات ۵۰۰ گیگا فلاپ محاسبه را دارد که با توافق‌های صورت گرفته با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو قرار است با افزایش دو برابری ظرفیت، قدرت پردازش اطلاعات این مرکز به یک ترا فلاپ (۱۰ به توان ۱۲ عملیات در ثانیه) برسد.

علیرضا رهایی در خصوص پروژه ابررایانه ملی که این هفته رونمایی می‌شود گفت: ابررایانه ملی به همه دستگاه‌های علمی و تحقیقاتی کشور خدماتی را ارائه می‌کند.

وی افزود: در حقیقت افراد در همه نقاط کشور برای انجام کارهای علمی و پژوهشی که به پردازش‌های سریع و حجیم نیاز دارد می‌توانند با اتصال به شبکه ابررایانه ملی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پروژه ابررایانه ملی هم اکنون آماده بهره‌برداری است و در هفته جاری با حضور مسئولان کشور بطور رسمی افتتاح خواهد شد.
 
ابررایانه ایران در میان ۵۰۰ ابر رایانه برتر دنیا

دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری چندی پیش از اجرای طرح کلان تولید ابررایانه ملی توسط محققان کشور خبر داد و اظهار داشت: طرح کلان ابررایانه ملی با مرکزیت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا می شود.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای طرح کلان تولید ابررایانه ملی، ایران به جمع کشورهای دارای برترین ابر رایانه‌های دنیا می‌پیوندد و در لیست ۵۰۰ ابر رایانه‌ برتر دنیا قرار می‌گیرد.

جزئیات ابررایانه ملی

معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز توان پردازشی ۳۴ میلیارد عملیات در ثانیه و سرعتی برابر ۴۰ گیگابایت را از ویژگی‌های ابر رایانه ملی ذکر کرد و گفت: این ابررایانه که برای پردازش داده‌ها در حوزه‌های مختلف به کار می‌رود به زودی راه اندازی می‌شود.

دکتر حسین سالارآملی با اشاره به جزئیات ابر رایانه افزود: این ابررایانه دارای توان گرافیکی ۳۲ هزار میلیارد عملیات در ثانیه، توان پردازشی ۳۴ میلیارد عملیات در ثانیه و سرعتی برابر ۴۰ گیگابایت است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این ابررایانه جزء ۵۰۰ ابررایانه دنیا قرار گیرد اظهار داشت: این ابررایانه قابلیت پردازش و محاسبات داده‌ها در حوزه‌های متنوعی از هواشناسی تا صنایع مختلف را دارد.

معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح ملی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
 
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:37 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی مرگ کسب و کار من است عصر امروز در برج میلاد تهران برگزار شد. در این نشست کارگردان و بازیگران اصلی فیلم پاسخگوی خبرنگاران بودند.عکس هایی از این نشست را اینجا ببینید...
 

 

برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیلک کنید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:20 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

صر دیروز نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «آينه هاي رو به رو» با حضور نگار آذربايجاني كارگردان، فردين خلعتبري آهنگساز، خطيبي مشاور فيلم، رامتين شهبازي منتقد، غزل شاكري و شايسته ايراني بازيگران در بربج ميلاد برگزار شد.عکس‌های محسن هردان از این نشست را این‌جا ببینید ...

 

 

 

برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیلک کنید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:10 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

 «زيگ زاگ» به كارگرداني مجيد توكلي، يكي از فيلم هاي حاضر در بخش ويدئو سينما با 6 اكران در جشنواره حضور دارد.
 

اميررضا شجاعي تهيه كننده فيلم «زيگ زاگ» با اعلام اين خبر گفت: فيلم بلند «زيگ زاگ» كه در بخش مسابقه فيلم‌هاي ويدئويي بيست و نهمين جشنواره بين‌اللمللي فيلم فجر حضور دارد از امروز و با نمايش در پرديس سينمايي زندگي اواين اكران خود در اين رويداد بزرگ سينمايي را پشت سر خواهد گذاشت.
شجاعي كه «زيگ زاگ» را يكي از متفاوت‌ترين فيلم‌هاي بخش ويدئو مي‌داند در ادامه افزود: در كل 8 نوبت نمايش به اين فيلم اختصاص دارد كه تاكنون 6 نوبت آن را اعلام كردند كه به ترتيب از امروز در پرديس سينمايي زندگي (ساعت 15)، سينما جوان 17 بهمن (ساعت 16)، سينما آزادي 19بهمن (ساعت 13)، موزه سينما 20 بهمن (ساعت15.30)، پرديس سينمايي ملت 23 بهمن (ساعت20.30) و سينما آزادي 24 بهمن(ساعت 18) زيگ زاگ به نمايش در مي‌آيد كه دو اكران ديگر اين فيلم متعاقبا اعلام مي‌شود.
شجاعي همچنين در پايان گفت: به احتمال زياد در يكي از اين نمايش‌ها همه عوامل و بازيگران فيلم نيز با مردم به تماشاي فيلم خواهند نشست.
«زيگ زاگ» اولين فيلم بلند مجيد توكلي است كه با حضور بازيگراني چون اميرحسين رستمي، مجيد مظفري، ليندا كياني، رامين راستاد، شهره سلطاني، علي اوسيوند، پرستو صالحي و.. در بخش مسابقه فيلم‌هاي ويدئو سينما در جشنواره حضور دارد.

چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

"آتشکار" پس از هزار و یک شب انتظار، سرانجام به صبح اکران رسید

فیلم سینمایی آتشکار ساخته محسن امیریوسفی بعد از سه سال که از عقد قرارداد اکران آن در گروه عصرجدید می گذشت، سرانجام صبح شنبه، شانزده بهمن ماه در همین گروه به روی پرده سینما رفت.
آتشکار در جشنواره فجر 86 با ممنوعیت حضور و اکران مواجه شد ولی توانست با پیگیری تهیه کننده – کارگردان آن در اسفند همان سال پروانه نمایش خود را دریافت کند ولی چند روز مانده به اکران، توسط معاونت سینمائی سابق از نمایش آن جلوگیری به عمل آمد. تلاشهای بی وقفه امیریوسفی نتیجه ای نداشت و آتشکار در جشنواره فجر 87 هم نتیجه ای جز حذف از جشنواره و در محاق توقیف فرو رفتن نیافت.
در مرداد 88 آتشکار پس از کشمکشهای زیاد توانست اجازه خروج از کشور و حضور در بخش اصلی سی وسومین دوره جشنواره فیلم مونترال – کانادا را دریافت کند. بعد از هفت سال جایزه نبردن سینمای ایران دربخش اصلی این جشنواره، آتشکار توانست "جایزه نوآوری در سینما" را برای سینمای ایران به دست بیاورد. در کنفرانس مطبوعاتی آتشکار، امیریوسفی متهم!! به تبلیغ برای مذهب شیعه و مترقی نشان دادن آن شد. مسئله ای که قبل از اینکه تاثیری بر نظر معاونت سینمائی در رفع مشکل اکران آتشکاربگذارد با تغییر معاونت سینمائی و افتادن سکان سینمای ایران به دست جواد شمقدری روبرو شد.

تیم جدید معاونت سینمائی از ابتدا سعی بر نمایش تمام فیلمهای انباشته شده در پشت خطوط قرمز مدیریت گذشته داشت و در جشنواره فجر 88 بسیاری از این فیلمها به نمایش در آمد ولی سهم آتشکار نه بخش داخل یا خارج از مسابقه که تنها یک نمایش محدود در سالن مطبوعات بود. ولی همین نمایش و استقبال تماشاگران از فضای جدید و طنز آمیز آتشکار طلسم اکران آن را شکست.

آتشکار قرار بود در اکران عید 89 باشد که به اکران دوم عید هم نائل نشد و بعد اکران تابستان و پائیز را هم از دست داد! و سرانجام اجازه یافت همزمان با شروع جشنواره فجر امسال روانه پرده سینماهای کشور شود و نشان داد که سرنوشت آتشکار به طرز عجیبی با جشنواره فیلم فجر گره خورده است!

نکته جالبتر دریافت سیمرغ بلورین بهترین آنونس بود که در افتتاحیه این جشنواره و شب قبل از نمایش، امیریوسفی آن را دریافت کرد و بقول او بالاخره نسخه سه دقیقه ای آتشکار سیمرغی از جشنواره ربود! فضای متفاوت این آنونس و حضور دوباره و غیرمنتظره حمید فرخ نژاد، این آنونس را در سالنها و سایت های سینمائی کشور جزو پربیننده ترین آنونسهای سال کرده است.

سوژه آتشکار از موضوعاتی است که تاکنون در سینما به آن پرداخته نشده است و مثل فیلم قبلی محسن امیریوسفی (خواب تلخ) قصه ای جدید و غیرمنتظره دارد. حمید فرخ نژاد در این فیلم نقش بسیار متفاوت و طنزی را بازی میکند که از این بازیگر جدی سینمای ایران توقع چنین انعطافی نمیرفت.

آتشکار تقریباً آخرین فیلم از نسل توقیفهای مدیریت گذشته سینمای ایران است که روانه پرده سینماها میشود و نشان میدهد معاونت سینمائی علیرغم همه فشارها و کشمکشها همچنان پیگیر نمایش و رهائی این فیلمهاست.

آتشکار بدون تبلیغات به اکران درآمد و هم اکنون در 14 سینمای تهران شامل سینماهای عصرجدید، اریکه ایرانیان، ایران، جوان، شکوفه، ماندانا و .... بر روی پرده است و البته نمایش آن برای افراد زیر شانزده سال توصیه نشده است!
 

چهار شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نمی‌توان پخش برنامه 90 را متوقف کرد

سینمای ما- نیکی کریمی بازیگر سینمای ایران در گفت وگویی با نازنین قنبری در نشریه پردیس به تمجید از برنامه نود پرداخته است. نیکی کریمی پس از تهمینه میلانی و رسول صدر عاملی مهمترین سنماگری است که به اظهار نظر درباره برنامه نود وفردوسی پور پرداخته است . کریمی درباره برنامه نود گفته :به نظرم نود یک برنامه خوب و دیدنی است و لازم است که چنین برنامه ای در حوزه ورزش وجود داشته باشد .
وی درادامه گفته : جذابیت برنامه  90 دراین است که در هر قسمت آن تازگی وجوددارد و هربار اتفاقی می افتد که به جذابیت آن اضافه می کند .

نیکی کریمی در پاسخ به پرسشی که برخی معتقدند اتفاقات حاشیه ای برنامه 90ممکن است به متوقف شدن آن منجر شود گفت : فکر می کنم نود جایگاه خودش را دارد و نمی توان این برنامه را متوقف کرد .

فکر می کنم مجری هر برنامه تلویزیونی روی آن برنامه تاثیر دارد‌. عادل فردوسی پور هم آدم باهوشی است . او در همه این سالها کاری کرده که حسابی دربرنامه و بین مردم جاافتاده است .


 

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:55 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر جمعه 15 بهمن در برج میلاد برپا می‌شود

سینمای ما- آئين افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم فجر جمعه 15 بهمن در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برپا خواهد شد. به گزارش ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، این مراسم از بخش‌های مختلفی از جمله بزرگداشت و نکوداشت سینماگران ایرانی تشکیل شده است.

در این بخش مراسم افتتاحیه 9 نماهنگ براي دو بخش نکوداشت و بزرگداشت اين آئين به نمایش درمی‌آید.

‌بنا بر این گزارش، نماهنگ‌ بخش نکوداشت‌ «محمدرضا اعلامي» را احسان صديقي و نماهنگ‌ بخش نکوداشت «منوچهر حقاني‌پرست» را فرزند‌ش «پيمان حقاني‌پرست» با توجه به دغدغه‌هايش در جهت اداي دين به پدر کارگرداني مي‌کند.

در بخش بزرگداشت‌هاي جشنواره بيست و نهم فيلم فجر، محمدرضا حق‌نگهدار کارگرداني نماهنگ «مهدي فقيه» (بازيگر) را برعهده دارد.

محمد پرويزي کارگردان مراسم افتتاحيه نيز، کارگرداني سه نماهنگ «پوران درخشنده» (کارگردان)، «مسعود کيميايي» (کارگردان) و «جمشيد هاشم‌پور» (بازيگر) را عهده دار است.

کارگرداني نماهنگ بزرگداشت‌ ‌«شهريار بحراني» (کارگردان) و «داود رسوليان» (طراح جلوه‌هاي ويژه) را مسعود اميني و کارگرداني نماهنگ «بيژن محتشم» به محمد مهدي نبي‌زاده سپرده شد.

بنا بر اين گزارش، در حال حاضر گروه‌هاي سازنده اين نماهنگ‌ها مشغول انجام آخرين مراحل توليد و فني آنها هستند و اين نماهنگ‌ها در مدت زمان 4 دقيقه براي پخش در مراسم افتتاحيه جشنواره آماده خواهد شد.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.


برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب برید



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:55 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

13 فيلم مسابقه بين‌الملل جشنواره بيست‌ونهم اعلام شد

 سیزده فيلم بخش مسابقه بين‌الملل (جام جهان‌نما) در بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر معرفي شدند. به گزارش روابط عمومي جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر، اين فيلم‌ها از كشورهاي انگلستان، روسيه، تاتارستان، كرواسي، كره جنوبي، ژاپن، تركيه، آلمان، روسيه، چين، بلغارستان، فرانسه، فيليپين، روماني، عراق، هلند، فلسطين، مصر براي حضور در اين بخش پذيرفته شده‌اند.

اسامي 13 فيلم بخش مسابقه بين‌الملل (جام جهان‌نما) جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر عبارتند از:
1-خيابان آربور ساخته كلايو برنارد از انگلستان2010
2-داستان بي‌بي‌نور ساخته يوري فتينگ از روسيه و تاتارستان 2010
3-سياه ساخته گوران ديويچ و زوانيمير ژوريك از كرواسي 2009
4-شمشيرهاي خونين ساخته لي جون ايك از كره جنوبي 2010
5-سفر هارو ساخته كوباياشي ماساهيرو از ژاپن 2010
6-عسل ساخته سميح كاپلان اغلو از تركيه و آلمان 2010
7-چگونه تابستان را گذراندم ساخته الكسي پوپوگ ربسكي از روسيه 2010
8-قاضي ساخته ليو جي از چين2009
9-كيهان ساخته ري‌ها اردم از تركيه و بلغارستان2010
10-لولا ساخته بريلانته مندوزا از فرانسه و فيليپين 2009
11-نشان افتخار ساخته كالين پيتر نتزر از آلمان و روماني 2009
12-چهره جنگجوي جوان ساخته كنستانتين پوپسكیو از روماني 2010
13-پسر بابل ساخته محمد الدراجي از عراق، فلسطين، فرانسه، انگلستان، مصر و ... 2010

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.


 

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به دوبله فیلم "جرم" معترض هستم

 بهاره رهنما که با دو فیلم در جشنواره فجر شرکت می‌کند با اشاره به دغدغه‌اش برای بازی در نقش‌های متفاوت تاکید کرد به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فکر نمی‌کند. بهاره رهنما که در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر با بازی در سه فیلم "جرم"، "ورود آقایان ممنوع" و"ما سه نفر" حضور دارد، به این نکته اشاره کرد که بضی از فیلمنامه‌ها هستند که در نگاه اول خوب به نظر می‌آیند اما زمانی که بازیگر وارد ساخت پروژه می‌شود با واقعیت تلخ مواجه می‌شود و متاسفانه متوجه می‌شود آنچه از فیلمنامه تصور می‌کرده است با آنچه در حال ساخت است بسیار متفاوت است او در ادامه صحبت‌های خود با ذکر مثالی چنین عنوان کرد:

بقیه ی مطلب در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«جدایی نادر از سیمین» درباره جدایی نادر از سیمین است!

سینمای ما- فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر شرکت دارد. این ملودرام به دغدغه‌های طبقه متوسط می‌پردازد و طبق شنیده‌ها از تاثیرگذارترین و خبرسازترین فیلم‌های امسال سینمای ایران خواهد بود.
فیلمنامه فیلم قبل از تولید در جشنواره آسیا پاسیفیک جایزه گرفت و در بخش رسمی جشنواره برلین هم نماینده سینمای ایران خواهد بود. عوامل اصلی فیلم عبارتند از:

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: صغر فرهادی
بازیگران: لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی اصغر شهبازی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی
سرمایه گذار: بانک پاسارگارد
مجری طرح: نگار اسکندرفر
مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری
تدوین: هایده صفی یاری
طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک
صدابردار: محمود سماک باشی
طراح چهره پردازی:‌ مهرداد میرکیانی
طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم
مدیر تولید: حسن مصطفوی
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا قربانی
منشی صحنه: مریم نراقی
دستیار اول فیلمبردار: محمد ابراهیمیان
نور: کوهیار کلاری
دستیاران فیلمبردار: حسین اسدی، اکبر مشکینی، امیر محمدی، حسين نصيری، فرزين ابراهيمی،
دستیاران کارگردان:‌ مهدی لطيفی، مریم نراقی، یاسر قارونی
تدوین صدا: رضا نریمی زاده
مدیر تدارکات: کاظم نامنی، منصور غضنفری
دستیار دوم فیلمبردار:‌ احمد گودرزی
عکاس: حبیب مجیدی
دستياران صدا
: مهدی ابراهيم‌زاده، رضا تهرانی
مجریان چهره پردازی: طاهره مهدوی،‌ رضا عربی
دستیار تدوین:‌ شبنم حسینی
دستیاران صحنه و لباس: رشید حسینی، فرشاد مهدیادگار، مهناز غنی
مجري دكور: احمد ترابی
خياط: زهرا ناموری
تصویربردار پشت صحنه: سید وحید حسینی
مشاور حقوقی: فرشته لسانی
مشاور رسانه ای: شیما غفاری
امور مالی: محمد هادی آموزگار
دستیاران تدارکات: مهدی حسنی، شهريار سليمی،‌ ابراهيم نظامی، حسين سيدی، محمود رحیمی، محمدرضا حق‌گو، سعيد ثابتی
سينه موبيل: اكبر نظری

داستان فيلم را این طور نقل می‌کند: جدايي نادر از سيمين!


برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب برید



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

اعضاي هيئت داوران بخش «ويدئوسينما» جشنواره فيلم فجر معرفي شدند

سینمای ما- پنج سينماگر ايراني اعضاي هيئت داوران بيست‌ونهمين دوره جشنواره فيلم فجر در بخش «ويدئوسينما» را تشكيل مي‌دهند. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اين 5 سينماگر به عنوان هيئت داوران بخش ويدئو سينما عبارتند از: محمدعلي نجفي (كارگردان)، شهاب ملت‌خواه (كارگردان)، تهماسب صلح‌جو (منتقد و كارشناس سينما)، محمدرضا عباسيان (مديرعامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري و كارگردان سينما) و عباس رافعي (كارگردان و تهيه‌كننده سينما).
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري مهدي مسعودشاهي در تهران برگزار مي‌شود.


 

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

32 فیلم بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره مشخص شدند

سینمای ما - فيلم سينمايي «باد و مه» ساخته محمدعلي طالبي به عنوان سي‌وسومين فيلم و آخرين فيلم بخش مسابقه سينماي ايران (سوداي سيمرغ) جشنواره بين‌المللي فيلم فجر معرفي شد.به گزارش سینمای ما به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، هيئت انتخاب جشنواره سرانجام با اعلام نام آخرين فيلم بخش مسابقه پرونده اين بخش از جشنواره را بستند و تازه‌ترين ساخته «محمدعلي طالبي» با عنوان «باد و مه» توانست به اين بخش راه پيدا كند.

بدين ترتيب 33 فيلم بخش مسابقه سينماي ايران بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر را فيلم‌هاي فهرست 33 فيلم بخش مسابقه سينماي ايران به اين شرح است:

اخراجي‌ها3 (مسعود ده‌نمكي)، ارتباط خانوادگي (نادر مقدس)، مصائب چارلي (عليرضا سعادت‌نيا)، فرزند صبح (بهروز افخمي)، آسمان محبوب (داريوش مهرجويي)، راه آبي ابريشم (محمدرضا بزرگ‌نيا)، 33 روز (جمال شورجه)، جدايي نادر از سيمين (اصغر فرهادي)، گزارش يك جشن (ابراهيم حاتمي‌كيا)، گلوگاه شيطان (حميد بهمني)، خاك و آتش(مهدي صباغ‌زاده)، آلزايمر (احمدرضا معتمدي)، آقايوسف (علي رفيعي)، ورود آقايان ممنوع (رامبد جوان)، گلچهره (وحيد موسائيان)، سيزده 59 (سامان سالور)، خيابان‌هاي آرام (كمال تبريزي)، پايان‌نامه (حامد كلاهداري) ، جرم (مسعود كيميايي)، يه حبه قند (سيدرضا ميركريمي)، اينجا بدون من (بهرام توكلي)، پاريس تا پاريس (محمدحسين لطيفي)، سعادت آباد (مازيار ميري)، ندارها (محمدرضا عرب)، سيب و سلما (حبيب‌الله بهمني)، خانه امن است (ناصر رفاهي)، آينه‌هاي روبرو (نگار آذربايجاني)، گلوگاه (محمدابراهيم معيري)، برف روي شيرواني داغ (محمدهادي كريمي)، آسمان هشتم (حسن نجفي)، مرگ كسب و كار من است (امير ثقفي)، جعبه سياه 11 سپتامبر (محمدرضا اسلاملو) و باد و مه (محمدعلي طالبي).

اسامي فهرست 33 فيلم بخش مسابقه سينماي ايران پس از ارتقاي 50 درصدي تعداد فيلم‌ها به پيشنهاد معاون امور سينمايي و استقبال هيئت انتخاب جشنواره پس از ساعت‌ها بازبيني و بررسي آثار رسيده اعلام شده است.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.


 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:15 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
نخستین دوره آموزشی ساخت بازی برای تلفن همراه
 
ايتنا- بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نخستین دوره آموزشی ساخت بازی برای تلفن‌های همراه را در هفته اول و دوم اسفند ماه برگزار می‌کند.
 
نخستین دوره آموزشی ساخت بازی برای تلفن همراه
 

به گزارش ايتنابه نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این دوره با هدف آموزش علاقه‌مندان به ساخت بازی‌درزمینه بازی‌های موبایل و بالا بردن سطح دانش بازی‌سازان در این شاخه ، ۵ ، ۸ ، ۱۰ و ۱۴ اسفندماه در ساختمان شماره ۲ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای واقع در خیابان سمیه، برپا خواهد شد. 

متقاضیان برای شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند از روز یکشنبه ۱۰ بهمن الی چهارشنبه ۲۰ همین ماه به سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نشانی www.ircg.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۵-۸۸۳۱۰۳۷۰ داخلی۱۵۷ تماس حاصل نمایند.
 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نخستین مسابقه مقاله نویسی با عنوان "شهری انسانی برای انسان شهری"ویژه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم شهر، نخستین مسابقه مقاله نویسی ویژه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با هدف جلب مشارکت دانشگاهیان، دانشجویان، پژوهشگران و دانش آموزان به شهر و موضوعات شهری با رویکرد محوری "شهری انسانی برای انسان شهری" درقالب محورهای  "شهر: ایمان، اخلاق، "شهر: آگاهی و عقلانیت، "شهر: سلامتی و نشاط، "شهروند: شناخت و بهره مندی از خدمات"، "شهروند: احترام  به حقوق دیگران" و "شهروند:  همراهی و مشارکت" به صورت رقابتی برگزار می شود.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم شهر، به هریک از سه برگزیده نخست مقاله نویسی، دو سکه بهار آزادی و هریک از 7 برگزیده دوم یک سکه بهار آزادی در مراسم پایانی جشنواره اهدا خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند برای ارسال مقالات خود در هریک از موضوعات یاد شده به همراه مشخصات فردی و شماره تماس از طریق آدرس ایمیل جشنواره  info@urbanfilmfest.ir   اقدام و یا به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر واقع در تهران، خیابان پاسداران، اول خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قباء، فرهنگسرای پایداری مراجعه کنند.  

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با رویکرد "شهری انسانی برای انسان شهری" اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می شود.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي گفت: عليرغم آغاز عرضه آزمايشي سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در دهه فجر، اين اپراتور تا خردادماه سال ۹۰ سيم‌كارت نمي‌فروشد.
 
فروش سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در دهه فجر منتفي است
 


محمد كرم‌پور در پاسخ به اين سوال كه با توجه به وعده مسئولان اپراتور سوم در خصوص عرضه آزمايشي سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور در دهه فجر، و با توجه به آزمايشي بودن اين مرحله و عدم تكميل شبكه، آيا مشتركان در صورت تمايل بايد همان قيمت ۱۲۰ هزار تومان را براي سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم بپردازند، گفت: در دهه فجر ممكن است اپراتور تعدادي سيم كارت بدهد تا شبكه‌اش را آزمايش كند كه اگر ايرادي وجود دارد، استفاده كنندگان از سيم‌كارت به اپراتور خبر دهند. 

رئيس سازمان تنظيم مقررات در خصوص اينكه چنانچه مردم در دهه فجر تمايل به خريد سيم‌كارت اپراتور سوم داشته باشند، آيا امكان خريد در مرحله آزمايشي وجود دارد، گفت: خير؛ اپراتور سوم در دهه فجر فروش سيم‌كارت ندارد.
 
وي توضيح داد: در اين مدت اگر كسي بخواهد سيم كارت اپراتور سوم را بخرد در جايي فروخته نمي‌شود. 

كرم‌ پور ادامه داد: اپراتور در دهه فجر به صورت آزمايشي تعداد محدودي سيم كارت (۱۰۰، هزار يا ده هزار عدد) عرضه مي‌كند تا ببيند شبكه درست كار مي‌كند يا خير و مشكلي وجود نداشته باشد. 

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاكيد كرد: انشاءالله سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در خردادماه و به صورت عمومي به فروش مي‌رسد. 

براساس پروانه صادر شده براي اپراتور سوم حداكثر حق اتصال براي سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده كه اين اپراتور نيز مانند دو اپراتور فعلي تلفن‌همراه، امكان عرضه سيم‌كارت‌هاي دائمي و اعتباري را خواهد داشت. 

براساس اين گزارش، تعرفه‌هاي اين اپراتور هنوز مشخص نشده و براي تعيين تعرفه‌، بايد تعرفه‌هاي پيشنهاد توسط اپراتور تهيه و براي تصويب به رگولاتوري ارسال شود.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
سرپرست اداره کل کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور ۷ پارک علم و فناوری در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه خبر داد.
 

 
محمدجواد قاسمی شنبه شب در نشست خبری، با اشاره به همکاری معاونت علمی با مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته ایران در سوریه، افزود: در حال حاضر۲۷ پارک علم و فناوری، یک شهرک علمی و تحقیقاتی، ۶۰ کانون دانش و صنعت و ۹ ستاد فناوری و راهبردی در کشور فعال است ضمن آنکه بیش از هزار شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری در حوزه‌های مختلف فناوری در حال تحقیق و مطالعه هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این نمایشگاه همکاری‌های علمی و تعاملات فناورانه دو کشور بیش از پیش پر رنگ شود، اظهار داشت: ما با ۶ ستاد فناوری و راهبردی، یک کانون هماهنگی دانش و صنعت و ۷ پارک علم و فناوری در نمایشگاه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته ایران در دمشق شرکت کردیم.

سرپرست اداره کل کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت معاونت علمی ریاست جمهوری با تاکید بر همکاری‌های متقابل ایران و سوریه، یاداور شد: امیدواریم با فعال شدن کمیته فناوری ایران و سوریه زمینه های همکاری‌های علمی دو جانبه فراهم شود.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
شرکت گیگابایت با انتشار کارت گرافیکی GV-N۵۶۰SO-۱GI، پردازنده گرافیکی جدید انویدیا، یعنی GTX ۵۶۰ Ti را به درجه‌ای جدید از کارایی رسانده است.
 
سریع‌ترین کارت GTX ۵۶۰ Ti دنیا از گیگابایت
 

شرکت انویدیا با انتشار سومین محصول از کارت‌های سری ۵۰۰ از فناوری Fermi خود، بازار حساس کارت‌های گرافیکی به اصطلاح "performance" را هدف قرار داده است، جایی که بیشترین کارایی در مقایسه با قیمت را می‌توان پیدا کرد.

به نوعی می‌توان GTX ۵۶۰ Ti را جواب انویدیا به کارت‌های سری ۶۸۰۰ شرکت AMD دانست؛ و در میان شرکت‌هایی که تراشه‌هایی بر پایه این پردازنده گرافیکی عرضه کرده‌اند، شرکت گیگابایت با محصولی از رده Super Overoclock خود بیشترین کارایی را برای کارت‌های GTX ۵۶۰ Ti عرضه کرده است.

کارت GV-N۵۶۰SO-۱GI گیگابایت نسبت به مدل‌های مرجع از GTX ۵۶۰ Ti تا ۲۱ درصد کارایی بالاتری دارد، که رقمی فوق‌العاده است: کلاک هسته این کارت به ۱۰۰۰ مگاهرتز و کلاک حافظه آن به ۴۵۸۰ مگاهرتز رسیده است.

تنها پردازنده‌های گرافیکی دست چین شده توسط فرآیند سخت‌گیرانه GPU Gauntlet برای استفاده در GV-N۵۶۰SO-۱GI انتخاب می‌شوند و همچنین از فناوری Ultra Durable گیگابایت نیز در ساخت این کارت‌های گرافیکی استفاده شده است.

برخلاف کارت‌های مرجع، GV-N۵۶۰SO-۱GI از سیستم خنک‌کننده ضداختلالات هوایی Windforce استفاده می‌کند که به واسطه دو فن پیشرفته خود، GV-N۵۶۰SO-۱GI را ۱۵ درصد خنک‌تر از مدل مرجع کرده است. این کارت گرافیکی قدرتمند و بی‌نظیر به زودی در بازارهای کشور ما نیز موجود خواهد شد.

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
سيستم عامل ويندوز 7 مايكروسافت بيش از ۳۰۰ ميليون كپي مجوز فروش داشته است.
 
بيش از 300 ميليون كپي ويندوز7
 


 غول نرم‌افزاري مايكروسافت در بخشي از اطلاعات عايدي خود، آماري را منتشر كرد كه افزايش پنج درصدي درآمد اين شركت در سه ماهه پاياني سال ۲۰۱۰ را نشان مي‌دهد.

طبق اعلام مايكروسافت، بيش از ۲۰ درصد از رايانه‌هاي متصل به اينترنت در جهان اكنون با ويندوز 7 كار مي‌كنند.

براندون لي بلنک، يکي از مديران مايکروسافت، در يك پست وبلاگ نوشت: براي تصور كردن بزرگي اين رقم، ۳۰۰ ميليون مجموع خانه‌هاي آمريكاي شمالي و اروپا با يكديگر مي‌شود يا اگر ۳۰۰ ميليون جعبه محصول ويندوز 7 در كنار هم چيده شوند، تقريبا يك و نيم بار دور زمين كشيده مي‌شوند.

در حالي كه سيستم‌هاي عامل سنتي مانند ويندوز 7 هم‌چنان فروش خوبي براي اين شركت دارند اما اين شركت با آمار فروش نااميدكننده براي سيستم عامل تلفن همراه ويندوز فون سون روبه‌رو بوده است.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
مايكروسافت به كاربران رايانه هشدار داد يك حفره امنيتي جديد در ويندوز شناسايي شده است.
 
شناسايي حفره‌ امنيتي جديد در ويندوز
 


مقامات مايكروسافت به كاربراني كه از سيستم عامل ويندوز در رايانه‌هاي خود استفاده مي‌كنند هشدار داد يك حفره امنيتي جديد در اين سيستم عامل شناسايي شده است.

مايكروسافت اعلام كرد: اين آسيب‌پذيري هم‌اكنون شناسايي شده و در تمامي نسخه‌هاي سيستم عامل ويندوز وجود دارد.

مقامات اين شركت اظهار كردند كه تاكنون سوءاستفاده‌اي از اين حفره امنيتي گزارش نشده است و تلاش مي‌شود اين نقص هرچه سريع‌تر برطرف شود.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
جست‌وجوي اطلاعات اشتراك‌گذاري فايل در گوگل با اقدامات جديد گوگل براي حذف همه نوع اشاره به تورنت‌ها از امكانات جست‌وجوي فوري و جست‌وجوي تكميل‌شونده‌ي خودكار، دشوار مي‌شود.
 
سانسور تقاضاهاي جست‌وجوي تورنت در گوگل
 


گوگل در ماه دسامبر اعلام كرد اقداماتي را براي حمايت بهتر از كپي‌رايت آنلاين انجام خواهد داد و وعده داده بود كه عباراتي كه با سرقت ديجيتالي مرتبط باشند ديگر در ويژگي جست‌وجوي تكميل‌شونده خودكار اين موتور جست‌وجو ظاهر نخواهند شد.

اگرچه اين اقدام ممكن است تلاشي براي مقابله با اشتراك‌گذاري فايل غيرقانوني باشد، اقدام دردسرسازي به‌ويژه براي فراهم كنندگان خدمات بيت تورنت خواهد بود زيرا اين شركت‌ها خاطرنشان كرده‌اند استفاده‌هاي قانوني بسياري براي تورنت‌ها وجود دارد.

البته در حال حاضر مي‌توان اطلاعات تورنت را در گوگل جست‌وجو كرد اما تقاضاهاي جست‌وجو ديگر به‌صورت خودكار تكميل نمي‌شوند، اما نتايج سانسور نشده‌اند.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
ايتنا- فیس‌بوک اعلام کرده است قصد دارد با ارائه دو روش جدید، امنیت خود را ارتقا دهد.
 
امنیت فیس بوک بالاتر می‌رود
 

به گزارش ايتنا، بزرگ‌ترین سایت شبکه اجتماعی در اینترنت، پس از آن‌که مدت کوتاهی صفحه متعلق به بنیان‌گذار این سایت یعنی مارک زاکربرگ هک شده بود، اینک اعلام می‌کند قصد دارد با ارائه دو روش جدید، امنیت خود را برای اعضا ارتقا دهد.

اولین اقدام امنیتی، یک اتصال HTTPS امن است که از اطلاعات کاربری اعضا در سرتاسر صفحات فیس‌بوک محافظت می‌کند. تا پیش از این، چنین محافظتی فقط برای صفحه ورود کاربری اعمال می‌شد؛ یعنی فقط در هنگامی که شخص عضو، نام کاربری و گذرواژه خود را وارد می کند. با استفاده از این راهکار امنیتی، سرقت گذرواژه و اطلاعات کاربری اعضا به ویژه در اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi به حداقل خواهد رسید.

دومین اقدام امنیتی، یک سیستم شناسایی مفهمومی اجتماعی (Social Captcha System) است که برای کاربرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که گذرواژه خود را گم کرده‌اند. بر اساس این اقدام امنیتی، اگر کاربری گذرواژه خود را گم کرده باشد؛ برای اعلام این گذرواژه به او به جای پرسیدن یک سوال امنیتی که معمولا در سایت‌های دیگر به کار می‌رود، فیس‌بوک تصویر یکی از کسانی را که در سیاهه دوستان (Friend List) در صفحه کاربری او وجود دارد به کاربر نشان می دهد. اگر کاربر موفق به شناسایی چهره مورد نظر شد، مشخص می شود که صفحه مورد نظر واقعا به او تعلق دارد.

این اقدامات امنیتی موجب می‌شود صفحات شخصی کاربران فیس‌بوک کمتر مورد سوء استفاده قرار گیرد.

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
بیش از ۱۵ روز است که شبکه اینترنت کشور علاوه بر مشکلات کندی قبل دچار مشکلات جدیدی شده است که باعث افت و نارضایتی مصرف کنندگان اینترنت گردیده است.
 
افزايش اختلال‌هاي اينترنتي در كشور
 


برخی از این اشکالات فنی و تخصصی عبارتند از:
۱. عدم امکان دسترسی به برخی از سایتهای ایرانی یا خارجی هاست شده در خارج یا داخل که بصورت زمانی و منطقه ای متغییر است. مثلا دسترسی به یک سایت از بعضی از رنج IP ها و یا حتی شهرها در بازه های زمانی مختلف بطور کامل مسدود می گردد.
۲. اختلال عملکرد در نرم افزارهای تحت وب : ارسال (submit) یک فرم در بخشی از یک نرم افزار دچار وقفه طولانی می شود و در حالت انتظار باقی می ماند اما با استفاده از پورت SSL و رمز نگاری مسیر ارتباطی تا سرور که قابل مداخله در مسیر تبادل اطلاعات نیست یا تغییر ISP در همان محل بر روی همان نرم افزار مشکل برطرف می گردد و فرم سریعا ارسال می گردد.
۳. قطع شدن مسیر ارتباطی بین دو IP در در داخل کشور که از پروتکل های امن و رمزنگاری شده برای ایجاد شبکه خصوصی مجازی داخلی استفاده می کنند.
۴. تغییر کلیدهای رمزنگاری شده SSL که بصورت منطقه‌ای و زمانی انجام می‌گردد و این امر امنیت تبادل اطلاعات و تجارت الکترونیکی را بشدت دچار ریسک نموده است.
۵. وجود اختلال Packet lost و یا کاهش پهنای باند از بعضی از نقاط در حین استفاده از برخی از سایت ها

قطعی و اشکالات مکرر اینترنت ایرانسل
در همين حال از شب گذشته مشترکان وایمکس ایرانسل نيز با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.
از شب گذشته مشترکان اینترنت ایرانسل با مشکلاتی مواجه شده و دسترسی آن ها به برخی سایت ها امکان پذیر نبوده است.
بنابر این گزارش، این عدم امکان دسترسی به برخی سایت ها باعث رنجش مشترکان ایرانسل شده است و جالب اینجاست که برخی مشترکان به برخی سایت ها دسترسی نداشته و قادر به مشاهده برخی سایت ها هستند که این موضوع در مناطق مختلف تهران متغیر و گاه برعکس است.
تماس مشترکان اینترنت وایمکس ایرانسل با پشتیبانی این شرکت نیز نتیجه ای در بر نداشته و این اشکالات اساسی همچنان ادامه دارد.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
به گفته يک کارشناس با پيگيري آدرس‌هاي اينترنتي شناسه‌دار مي‌توان به هويت فرد ارسال‌کننده داده‌ها پي برد که اين امر، فضاي امني در محيط سايبري ايجاد مي‌کند.
 
شناسايي هويت افراد با پيگيري آدرس‌هاي اينترنتي
 

محمد تمجيدي با اشاره به استفاده از دو نوع آدرس عددي و غيرعددي در اينترنت، اظهار کرد: آدرس‌هاي غيرعددي (URL) يا همان آدرس‌هاي مورد استفاده روزمره که به خاطر سپردن آن‌ها آسان است، در هنگام نقل و انتقال اطلاعات در شبکه، قابليت محاسبه‌پذيري ندارند و اين مساله يکي از ايرادهاي وارده به URLها است.

وي با بيان اين‌که macها و IPها از آدرس‌هاي عددي هستند، افزود: آدرس‌هاي mac سخت‌افزاري بوده و قابليت تغيير ندارند و درواقع همانند شماره سريال توسط کارخانه سازنده به دستگاه‌هاي فعال در شبکه اختصاص داده مي‌شود.

اين کارشناس تصريح کرد: mac آدرس‌ها، محدوده مشخصي دارند و هر کارخانه‌اي در محدوده مشخص شده‌اي مي‌تواند اين آدرس‌ها را به دستگاه‌ها اختصاص دهد. به همين خاطر از IP آدرس‌ها به‌جاي macها در شناسه‌دار کردن آدرس‌هاي اينترنتي استفاده مي‌شود.

وي IPها را آدرس‌هاي عددي ۳۲ بيتي متشکل از ۴ جزء ۸ بيتي عنوان کرد و گفت: IPها اعدادي هستند که توسط نقطه از هم جدا مي‌شوند و هنگام ارسال داده برروي تمام دستگاه‌ها به‌عنوان آدرس مبدا ثبت شده و درواقع هويت اصلي فرستنده، داده‌هايي است که از رايانه‌اي با اين آدرس ارسال مي‌شود.

تمجيدي افزود: IP آدرس‌ها در تمام بسته‌هايي که کاربر از اينترنت ارسال مي‌کند، ثبت مي‌شود و در هر زمان قابليت پي يري داشته و مشخص مي‌کند که ارسال‌کننده داده چه کسي بوده است.

وي شناسه‌دار شدن IP آدرس‌ها را ابزاري براي تشخيص هويت فرد استفاده‌کننده عنوان و خاطر نشان کرد: شناسه‌دار شدن IP آدرس‌ها ورودي‌هاي غيرمجاز را به شبکه تشخيص داده و از اين طريق مي‌توان فردي را که ورود غيرمجاز براي استفاده از اطلاعات داشته است، شناسايي كرد و مورد پيگيري قضايي قرار داد.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
تیم‌های متقاضی شرکت در ششمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۱ تا ۱۴ بهمن ماه فرصت ثبت نام دارند.
 
آخرین مهلت ثبت نام مسابقات ربوکاپ 2011
 

 تیم‌های متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۱ می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.Iranopen.ir.۲۰۱۱ ثبت نام کنند و گزارش فنی تیم‌شان را به مسئولان کمیته فنی مسابقات ارسال کنند.
 
مسئولان فنی مسابقات نیز از ۱۴ بهمن تا ۵ اسفند با بررسی گزارش‌های ارسالی، اسامی تیم های نهایی برای حضور در این مسابقات را اعلام خواهند کرد تیم‌های پذیرفته شده تا ۱۴ اسفند مهلت دارند ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

طبق این گزارش، روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۰ مرحله آماده سازی تیم‌ها و ۱۸ تا ۲۰ فروردین ۹۰ نیز زمان برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۱ خواهد بود. این مسابقات در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
نقشه ساخت آنتي‌ويروس
 
سنجاي كتكار ، مدير ارشد فني، طراح و عضو هيات مديره شركت تكنولوژي‌هاي كوييك هيل مي‌باشد. براي روشن شدن بعضي از مسائل در مورد اين شركت امنيتي و بالاخص مباحث فني در زمينه ويروس و ضد ويروس جلسه مصاحبه اي با او برگزار كرديم.
 
سنجاي كتكار ، مدير ارشد فني، طراح و عضو هيات مديره شركت تكنولوژي‌هاي كوييك هيل
سنجاي كتكار ، مدير ارشد فني، طراح و عضو هيات مديره شركت تكنولوژي‌هاي كوييك هيل

 

برای خواندن به ادامه ی مطلب برید



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
 همواره ذخیره‌سازی اطلاعات از مهمترین دغدغه‌های عموم کاربران اعم از حرفه‌ای یا عادی بوده است.
 
هاردهای اکسترنال سامسونگ سری S
 

نیاز به فضای مطمئن نگهداری اطلاعات – سرعت بالای بازیابی ، قابلیت حمل و نگهداری ، ... منجر به تولید و عرضه هارددیسک‌های اکسترنال توسط پیشروان صنعت ذخیره‌سازی در سطحی وسیع و با قیمت‌های رقابتی گردید. این مهم تا حدی است که حتی پیش‌بینی جایگزینی هاردیسک‌های اکسترنال با حافظه‌های فلش دور از ذهن نیست ! 

به گزارش ايتنا، در این راستا سامسونگ نیز همچون دیگر تولیدکنندگان مطرح در تکنولوژی ذخیره‌سازی با عرضه هاردیسک‌های اکسترنال در ظرفیت‌های متنوع ، سعی در جذب سهم بیشتری از بازار نموده است. 
 

ولی آنچه منجر به تمایز این نام تجاری کره‌ای در دنیای ذخیره سازی است عرضه سری زیبا و متفاوت S می‌باشد ! 

هارددیسک‌های سری S در ۲ گروه S۲ و S۱ با ظرفیت‌های متنوع معرفی شده اند ، علاوه بر کارایی فنی بالا ، با بهره‌گیری از طراحی زیبا و ترکیب رنگ‌های منحصر بفرد ( ۶ رنگ مشکی / سفید / قهوه ای /صورتی / قرمز/ آبی) ، جایگاهی ویژه‌ای در نزد جوانان باز نموده است. 

قابل ذکر است گروه S۱ با توجه به بهره‌مندی از تکنولوژی مدرن سامسونگ ، بعنوان کوچک‌ترین هارد دیسک اکسترنال موجود در ابعادی معادل یک کارت اعتباری ارائه شده است که این خود برای کاربرانی که همواره از بزرگی و حمل این محصول گله‌مند بوده‌اند ، مزیتی خاص بشمار می‌آید. 

صرف نظر از مقوله طراحی ظاهری منحصر بفرد ، از مهم‌ترین مزایای این گروه می‌توان کارایی بالا در انتقال اطلاعات ( ۴۸۰Mbps) ، قابلیت صرفه‌جویی انرژی در هنگام عدم فعالیت ، بهره مندی از مواد اولیه سازگار با طبیعت در ساخت ، به همراه نرم افزارهای رایگان تهیه کپی پشتیبان خودکار ، نصب رمز عبور ، کدگذاری اطلاعات ، ... را ذکرنمود.

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري)، گفت: نظام تعرفه گذاري خدمات مخابراتي بازنگري و اصلاح مي شود.
 
نظام تعرفه گذاري خدمات مخابراتي بازنگري مي شود
 


'لطف الله سبوحي'  با اشاره به ضرورت اصلاح نظام تعرفه گذاري خدمات مخابراتي، ‌اظهار داشت: نظام تعرفه گذاري بايد به گونه اي اصلاح شود كه در آن منافع اپراتورها و همينطور منافع مصرف كنندگان و مردم ديده شود.
وي افزود: بررسي هاي كارشناسي در مورد اصلاح نظام تعرفه گذاري خدمات مخابراتي شامل نحوه تعيين تعرفه مكالمه تلفن ثابت و همراه در سازمان تنظيم مقررات به پايان رسيده و نتايج اين بررسي اواخر امسال و يا اوايل سال آينده تقديم كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خواهد شد.
سبوحي تاكيد كرد كه تصميم گيري در مورد اصلاح نظام تعرفه گذاري از اختيارات كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است.
گفتني است كميسيون تنظيم مقررات بعنوان مرجع تعيين كننده نرخ مكالمه تلفن ثابت و همراه و قيمت اينترنت و ساير خدمات مخابراتي و ارتباطي از افراد زير تشكيل شده است:
الف- وزير ارتباطات و فنآوري اطلاعات (رئيس كميسيون).
ب- معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (دبير كميسيون).
ج- نماينده سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور با معرفي رئيس آن سازمان.
د – نماينده وزارت امور اقتصادي و دارايي با معرفي وزير امور اقتصادي و دارايي.
هـ- سه نفر صاجب نظر در امور توسعه اقتصادي، ارتباطات و يا فنآوري اطلاعات كه با پيشنهاد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تصويب هيات وزيران براي مدت ۴ سال انتخاب مي شوند.
سبوحي در ادامه با اشاره به زيان ده بودن شركت مخابرات ايران از محل خدمات تلفن ثابت گفت: مخابرات بدنبال افزايش تعرفه مكالمه تلفن ثابت است و در اين مورد پيشنهاداتي نيز به كميسيون تنظيم مقررات ارسال كرده است.
وي افزود: افزايش تعرفه مكالمه تلفن ثابت منتفي نشده است ولي به طور قطع امسال شاهد افزايش در اين زمينه نخواهيم بود.
هم اكنون قيمت يك پالس مكالمه تلفن ثابت ۷/۴۴ ريال است.
مديرعامل شركت مخابرات ايران در روزهاي پاياني سال ۱۳۸۸ طي گفت و گويي اعلام كرد كه نرخ فعلي مكالمه تلفن ثابت ۷۵ درصد كمتر از قيمت تمام شده هر دقيقه مكالمه است. 

صابر فيضي در اين گفت وگو خاطرنشان كرده بود كه شركت مخابرات ايران براي هر دقيقه مكالمه مشتركان با تلفن ثابت ۷۶ ريال هزينه مي كند ولي آن را به قيمت ۴۵ ريال به مشتركان عرضه مي كند.
به گفته ي مديرعامل شركت مخابرات، در برنامه پنجساله چهارم توسعه مقرر شده بود كه سالانه ۱۰ درصد به قيمت مكالمه با تلفن ثابت اضافه شود كه دولت نهم اين بخش از قانون برنامه چهارم را لغو و از اجراي آن جلوگيري كرد؛ به اين ترتيب طي شش سال گذشته، قيمت مكالمه تلفن ثابت افزايش نداشته و ثابت بوده است.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 9:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
ايتنا - میزان فروش کتاب‌های الکترونیک در سایت آمازون از میزان فروش کتاب‌های چاپی در این سایت فراتر رفت.
 
فروش کتاب‌ الکترونیک در آمازون بيش‌تر از کتاب‌ چاپی
 

سایت اینترنتی آمازون (Amazon.com) که به عنوان بزرگترین سایت فروش اینترنتی کتاب به شما می رود، در ماه اول سال ۲۰۱۱ یک رکورد بی سابقه را اعلام کرده و باید گفت رویای غلبه کتاب‌های الکترونیک (e-books) بر کتاب‌های چاپی به تحقق پیوسته است.
 
به گزارش ايتنا، آمازون اعلام کرده است که از اول ماه ژانویه به ازای هر ۱۰۰ کتاب چاپی فروخته شده، ۱۱۵ کتاب الکترونیک برای دستگاه کتاب‌خوان Kindle در سراسر جهان فروخته شده است؛ که البته این میزان فروش کتاب‌های الکترونیک برای خود آمریکا سه برابر کتاب‌های چاپی بوده است.

گرچه آمازون به میزان دقیق تعداد کتاب‌های فروخته شده اشاره‌ای نکرده است اما بعضی از گزارشات میزان فروش کتاب‌های الکترونیک را برای دستگاه کتاب‌خوان Kindle و یا سایر دستگاه‌هایی که قابلیت خواندن کتاب‌های الکترونیک را دارند تا ۸ میلیون عدد در سال ۲۰۱۰ برآورد نموده‌اند.

بر اساس همین گزارشات، علاقه‌مندان کتاب‌های الکترونیک، حدود ۱ میلیارد دلار برای خرید این نوع از کتاب‌ها در سال ۲۰۱۰ خرج کرده‌اند و این میزان برای سال ۲۰۱۱ تا رقم ۱.۲ میلیارد دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این پیش‌بینی‌ها تا جایی است که ادعا می‌شود تا سال ۲۰۱۴ نیمی از کل کسب و کار دنیای کتاب به کتاب‌های الکترونیک اختصاص خواهد یافت.

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 9:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

جعبه کیس های خارق العاده

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 8:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

بايد جلوي ورود افراد غيرفعال به سينماي رسانه‌هاي گروهي گرفته شود
 

 

 

 كيوان كثيريان‌ با اشاره به اين كه بايد جلوي ورود افرادي که در رسانه فعال نيستند گرفته شود، گفت: من با سهميه‌بندي به آن شكل موافق نيستم اما افراد بايد شناسايي شوند و کارت‌ها به درستي به افراد رسانه ارائه شود چرا كه اهالي رسانه‌ها و مطبوعات کاملاً شناخته شده‌اند و سابقه کاري آنها مشخص است.
عضو شوراي مرکزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: تمام دوستاني که به صورت جدي سينما را دنبال مي‌کنند اعم از خبرنگاران، منتقدان علاقمندند تا در فضايي راحت فيلم را ببينند، دور هم جمع شوند و در فضاي مناسب با يکديگر به بحث و گفت‌وگو بنشينند. همه دوست دارند عوامل سازنده فيلم‌ها در جلسات نقد و بررسي حضور پيدا کنند و فضا، فضاي پختگي سينما باشد.
وي در ادامه توضيح داد: از پايان دهه اول برگزاري جشنواره فيلم فجر سالني به اهالي رسانه اختصاص داشته است اما اين سالن كماكان متاسفانه در اجرا دچار مشکلاتي است. ما همواره شاهد چهره‌هايي در سالن مطبوعات و رسانه‌هاي گروهي هستيم که کارشان نقد و نوشتار سينمايي نيست اما در سينماي رسانه حضور دارند و متأسفانه حضور اين افراد در فضاي جلسات نقد و بررسي فيلم‌ها هم تاثير‌گذار است. گاه سؤال‌هاي بي‌مورد در جلسه مطرح مي‌شود و سوالات سبک و غيرتخصصي بحث را به بيراهه مي‌برد. اتفاقا همين دست قضايا است كه سبب مي‌شود تا منتقدان از اين جلسات کمتر استقبال کنند و جلسات به بحث‌هاي جدي و اصولي نيانجامد.
كثيريان گفت: به همين دليل هم هست كه فيلمساز به‌جاي استفاده از اين جلسات، به تنهايي با منتقد در گوشه‌اي از سالن به بحث مي‌نشيند يا تلفني از نظرات منتقد استفاده مي‌کند. به هر حال، همان‌طور كه اشاره كردم، فضاي سينماي رسانه‌هاي گروهي و سالن‌ نقد و بررسي اين سينما، فضايي مطلوب نيست و فضاي حاكم بر اين جلسات و اين سينما، از حيث حضور چهره‌هاي كارشناس و پرداختن به مباحث كارشناسي بايد از يک جنس باشد تا پرسش‌وپاسخ‌ها، به بحث‌هاي جدي و مفيد منجر شود.
عضو شوراي سردبيري روزنامه خبر در ادامه گفت: اهالي مطبوعات کاملاً شناخته شده هستند و شناسنامه و سابقه کاري آنها مشخص است. من هم معتقدم كه بايد جلوي ورود افرادي که در رسانه فعال نيستند گرفته شود. متاسفانه در سال‌هاي گذشته، بعضاً در سالن مطبوعات شاهد امضاء گرفتن از هنرمندان توسط برخي از افراد هم بوده‌ايم!
وي در عين حال درباره راهكار تشخيص سره از ناسره در سينماي رسانه‌هاي گروهي گفت: طبيعي است که سالن رسانه‌هاي گروهي و مطبوعات گنجايش و ظرفيت محدود دارد و نمي‌تواند به تقاضاي همه پاسخ بدهد اما به نظرم نبايد سهميه‌بندي در اين سالن صورت گيرد و بنا بر سهميه، تعداد معيني کارت به هر ماهنامه يا هفته نامه تخصصي سينما داده شود بلکه افراد بايد شناسايي شوند و کارت‌ها به درستي به افراد رسانه ارائه شود.
وي در ادامه به سال‌هاي گذشته و حضور گروهي از انجمن منتقدان براي شناسايي اهالي مطبوعات سينمايي اشاره کرد و گفت: در سال‌هاي گذشته تعدادي از افراد عضو انجمن منتقدان، ليست ارسال شده از سوي رسانه‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دادند که بسيار هم مناسب بود و منتقدان و نويسندگان سينمايي شناسايي شده و به آن‌ها کارت ارائه مي‌شد. يا در دوره‌هايي اداره سالن رسانه‌هاي گروهي و مطبوعات به انجمن منتقدان سپرده شده بود و از آن سو، اداره جلسات نقد و بررسي هم به عهده انجمن منتقدان بود و فيلمسازي که به جلسه دعوت مي‌شد، در کنار يک منتقد شناخته شده قرار مي‌گرفت و جلسه به شکل تخصصي‌تري اداره مي‌شد و سنگين‌تر و وزين‌تر بود.
کثيريان در ادامه افزود: اگر ترتيبي اتخاذ شود تا عده‌اي از منتقدان ليست‌ها را مورد بررسي قرار دهند و به افراد و اهالي رسانه‌هاي سينمايي کارت تعلق بگيرد، نتيجه بهتري خواهد داشت چرا كه هرقدر فضا تخصصي‌تر باشد گپ و گفت‌ها و جلسات شکل رسمي‌تري به خود خواهد گرفت و نتيجه مطلوب‌تري نيز براي جشنواره فيلم فجر خواهد داشت.
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.


 

چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 9:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

از قطع فیلمبرداری توسط محمود کلاری تحت تاثیر حسی صحنه‌های فیلم تا بازی پیمان معادی در نقش یک عاشق شجریان

«جدایی نادر از سیمین » آخرین ساخته اصغر فرهادی است که چند روز پیش نمایش آن در جشنواره معتبر فیلم برلین قطعی شد. فیلمی که همه علاقه مندان سینمای فرهادی در انتظار نمایش آن در جشنواره فیلم فجر امسال هستند . فیلمی که با توجه به حضور در جشنواره برلین تنها می تواند در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر حضور داشته باشد .

فرهادی به روایت امیر نادری و تقوایی /
اصغر فرهادی فیلمساز جوانی است که با فیلمهایی که تا کنون ساخته خود را به عنوانی کار گردانی شاخص و محبوب مطرح کرده است .مهرماه امسال بود که مصاحبه کوتاهی از امیر نادری در رسانه های ایرانی منتشر شد که امیر نادری در پایان مصاحبه خود درباره ايران صحبت کرده و گفته بود : حتماً به فرهادي سلام برسانید . او از فیلمسازان نيك است.
ناصر تقوایی نیز در مصاحبه ای درباره فرهادی گفته :فرهادی وقتی جوان بود من در جشنواره‌ای جایزه‌ای برای فیلم اولش به او اهدا کردم و عنوان کردم تو فیلمساز بزرگی خواهی شد و می‌بینم اینگونه می‌شود.

ماجرای متوقف شدن فیلم فرهادی/
به خاطر اظهار نظر اصغر فرهادی در جشن خانه سینما،معاونت سینمایی در اقدامی عجیب و غیر منتظره اقدام به لغو مجوز فیلم فرهادی کرد. همان زمان خبر لغو مجوز و توقف فیلمبرداری فیلم جدید اصغر فرهادی با واکنش ها و انتقادات فراواني مواجه شد . محمد مهدي عسگر پورمديرعامل خانه سينما در واكنش به اقدام اخير معاونت سينمايي در لغو مجوز فيلم جديد فرهادي گفته بود : من چند توصيه به دولتمردان وتصميم گيران دارم .آنها دائما اعلام مي كنند كه مادر كشوري زندگي مي كنيم كه مهدآزادي است .... عسگر پور با ذكر اين نكته تنها زماني كه به شئون اسلامي ،ديني ،مقامات امنيتي و مراجع ومقدسات توهين شده باشد پيگردهاي قانوني و برخورد با سخنران درنظر گرفته مي شود گفت:سوال من اين است كه آقاي فرهادي در صحبتهايش به كدام يك از اينها توهين كرده است ؟

انتقاد شديد كيارستمي/
عباس كيارستمي كارگردان مطرح سينماي ايران نيز به توقف فيلم اصغرفرهادي واكنش شديدي نشان داد . آقاي كيارستمي گفته بود كه در واكنش به اتفاقات اخير سينماي ايران بار ديگر درايران فيلم نمي سازد .كيارستمي در مصاحبه خود گفته بود قرار بود فيلم بعدي ام پدر و پسر را درايران بسازم ولي تصميمهاي فردي و مجموعه اتفاقاتي كه اين روزها درسينماي ايران اتفاق مي افتد باعث شد كه به اين نتيجه برسم كه فيلم بعدي ام را هم در خارج از ايران كار كنم .اين كار گردان مشهور بااشاره به لغو مجوز ساخت فيلم اصغر فرهادي گفته است :مثلا همين داستان مربوط به اصغر فرهادي و فيلمي كه مجوز گرفته بود و بعد ناگهاني تصميم مي گيرند آن را متوقف كنند . اصلا باورم نمي شود . چطور مي توان نسبت به ارزشهاي معنوي يك كار فرهنگي بي توجه بود .درباره حرفهاي اصغر فرهادي در جشن سينما كه از سوي شمقدري دليل لغو مجوز فيلم او اعلام شد مي گويد :اين حرفها آرزوي يك فيلمساز بوده براي ديگر همكارانش كه درايران نيستند تا فيلم در كشور مادري شان بسازند . ممكن است اين حرف آرزوي يك نفر نباشد ،اما طبيعتا نبايد با فردي كه آرزويش شبيه او نيست به شكل تاديبي برخورد كنيم .مثل اين مي ماند كه ما براي همه بيماران شفاي عاجل طلب كنيم و ميان اين انسانهاي بيمار ،فرد گناهكاري هم باشد ،پس بايد براي كسي كه چنين دعايي كرده مجازات هم در نظز بگيريم .

جدایی نادر از سیمین بهتر از درباره الی؟/
شنیده های ما درباره فیلم جدایی نادر از سیمین حاکی از آن است که این ساخته فرهادی ،حتی نسبت به فیلم بسیار تحسین شده درباره الی ،فیلم قوی‌تری است و باید گفت فرهادی روند رو به رشد خود در سینمای ایران را با فیلم جدایی نادر از سیمین  ادامه داده است .

باز ماندن از جشنواره کن/
پیش از آنکه فیلم جدایی نادر از سیمین حضورش در جشنواره فیلم برلین قطعی شود خبرهایی مبنی از احتمال حضور این فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن شنیده می شد و گویا دست اندرکاران فیلم ،در حال مذاکره با دست اندر کاران جشنواره کن بودند که در نهایت با پذیرفته شدن در بخش مسابقه جشنواره برلین ،عملا حضور این فیلم در بخش مسابقه کن منتفی شد .

لیلا حاتمی و شهاب حسینی/
«جدايي نادر از سيمين» فیلمی است که با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابک کريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي‌شود.

لیلا حاتمی وماجرای باز ماندن از درباره الی/
لیلا حاتمی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که در فیلم جدید فرهادی از بازیگران مهم فیلم است.او نقش سیمین را درفیلم بازی می کند. خانم حاتمی قرار بود در فیلم قبلی فرهادی یعنی درباره الی بازی کند .به نوشته ماهنامه فیلم در آن زمان ،لیلا حاتمی برای فیلم درباره الی چند بار به دفتر فیلم رفت او که باردار بود حساب روزها را می کرد و امیدوار بود این موضوع مانع کارش نشود .اما صحنه های پر تنش فیلم مناسب حالش نبود .اما اینقدراین نقش و فیلم برایش مهم بود که به فرهادی نگفته بود که بار دار است اما نشد.


ماجرای جالب قطع فیلمبرداری توسط کلاری /

محمود کلاری فیلمبرداری فیلم جدایی نادر از سیمین را برعهده داشته .البته بد نیست بدانید فیلم جدایی نادر از سیمین برای آقای کلاری بسیار تاثر‌برانگیز بوده به گونه ای که خود او دراین باره گفته :پس از نزدیک به سی سال حضورم در سینما و فیلمبرداری بیش از پنجاه فیلم بلند داستانی،این برای اولین بار بود که تحت تاثیر حسی پاره ای از صحنه های فیلم ،ناگریز از قطع فیلمبرداری شدم !این واکنش ناخواسته از ناحیه فیلمبردار باسابقه ای مثل من ،اتفاقی بی سابقه در سینماست .(گفت وگوی کلاری با ماهنامه صنعت سینما)

معادی و بازی در نقش یک عاشق شجریان/
پیمان معادی فیلمنامه نویس سینمای ایران که در فیلم قبلی فرهادی ،درباره الی بازی کرده وبازی جالبی نیز ارائه داده بود در فیلم جدایی نادر از سیمین نیز بازی کرده .او برای بازی دراین فیلم به مدت ۲ماه در خانه واتومبیل به آواز شجریان گوش می کرده چون دراین فیلم نقش آدمی رابازی می کند که عاشق شجریان است .

مریلا زارعی و بازی در سکانسهای مهم /
مریلا زارعی نیز از جمله بازیگران فیلم است که به نظر می رسد نقش چندان بلندی در فیلم ندارد .او دراین فیلم در ۴سکانس از فیلم جدایی نادر از سیمین بازی کرده که سکانسهای مهمی در مجموع داستان است .

نقش مادر سیمین /
شیرین یزدانبخش از بازیگران غیر حرفه ای سینمای ایران است که در جدیدترین ساخته اصغر فرهادی نقش مادر "سیمین" با بازی لیلا حاتمی را بازی کرده .او به دعوت اصغر فرهادی دراین فیلم در یک نقش خیلی کوتاه بازی کرده است.

چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 8:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 108
بازدید ماه : 106
بازدید کل : 16859
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ